Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Bora vil ikke starte når motoren er varm

Anbefalte innlegg

Har en VW Bora 1.6 99-mod som starter uten problemer hver gang når den er kald. Problemet er når motoren er varm, da vil den ikke starte. Når det skjer må jeg la bilen stå i alt fra et par minutt til en halvtime før den igjen vil starte. Startmotoren går, men det er ikke tenning i det hele tatt. Noen som har noen forlslag til hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk temperatursensorer på motor.. sitter nok en rett i nærheten av eksosmanifoil.. og en på motor blokk (?).. disse er ikke dyre, så du kan jo prøve å bytte dem..

Har hatt samme problem, men det var med en Audi.. og sleit med dette i flere uker.. før jeg fant feilen..

"hjernen" som styrer tenning, luftmengde i forhold til bensin osv.. får helt feil signaler når motoren var varm.. og giverene viser at motoren er iskald.. pga feil signaler.. håper det er dette som er feil hos deg også.. for det er i alle fall ikke dyrt å fikse på.. og enkelt å gjøre selv..

Lykke til :)

Endret av okasin
Lenke til kommentar

Takk for tipset, skal sjekke det. Men i dag begynte den å gjøre andre rare ting også. Da jeg kjørte ruset plutselig motoren og ble liggende på rundt 3000 rpm. det gikk over ganske raskt, men da jeg så skulle gi gass for å kjøre ut på motorveien begynte den å jukse noe voldsomt. Det gikk over etter noen hundre meter og den oppførte seg normalt hele veien hjem.

Lenke til kommentar

he he festlig med biler med sjel :)

Sjekk alle sensorer til kontrollenhet for bilen.. de viktigste er kanskje temperatur sensorer.. ville i alle fall begynt der..

I værste fall er det selve kontrollenheten som er deffekt.. men får håpe det ikke er det.. det er dyrt..

Lenke til kommentar

Temperatur sensorer bytter du selv.. gjort på 10 minutter.. om ikke mindre..

Sparer du mye $

.. men du kan jo be et verksted om å ta en anlayse av dataenheten på bilen.. det koster ikke så mye.. og da får jo bekreftet om det er noen sensorer.. og de er som regel svært enkelt å bytte..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sånn i tilfelle andre med samme problem skulle lese denne tråden; Jeg har fått fiksa problemet mitt. Det var en defekt temperaturføler. Dette førte til at bilen trodde motoren var kald hele tiden og dermed fikk motoren feil bensinblanding. Nå fungerer bilen helt fint:) Kosta ca 1400 å få det fikset hos møller, delen koster bare ca 3-400 så kan nok være mye å spare for de litt mer teknisk kyndige..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...