Tommelom Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Jeg har to pc'r som er koblet sammen med kabel over gigabitnettverk. De har begge i tillegg trådløse kort som kobler dem opp mot bredbåndsruteren. Når jeg vil overføre filer mellom dem er det hipp som happ hvilken metode de bruker. Noen ganger blir fila overført trådløst (noe som er ubertregt) og noen ganger via kabel. Jeg vil at kabel skal brukes konsekvent. Er det noen måte å sørge for at det skjer? Noen innstillinger et sted? Kjører Vista på begge maskiner. Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Du er garantert at det går den veien hvis du dytter filene over ftp mot ip adressen på det kablete nettverket. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Ta å deaktiver det trådløse når du er tilkoplet kabel. Veldig fort gjort og meget greit om du i tillegg har WLAN knapp på laptopen Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 FTP er selvsagt løsningen om du er ute etter fart, men det går og ann å koble til med ip med vanlig windows fildeling, start/kjør \\ip-til-server Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå