Gå til innhold

Belkin N1 Notebook Card (F5D8011v2) vs. ndiswrapper

Anbefalte innlegg

Jeg har et Belkin F5D8011v2 kort. Problemet er at det ikke vil koble til min trådløse router. Jeg har installert drivere via ndiswrapper og med driveren NetMW14x. Kortet blinker og lyser i alle mulige farger, men det blir ingen tilkobling. Har en mistanke om at det er WPA2-krypteringa som er synderen, men når jeg setter innstillingene manuelt, og kjører: /etc/init.d/networking restart, så stopper den når den kommer til DHCP. Den får ikke svar. Vet at routeren funker, da jeg har prøvd den opp mot en annen PC, og et mot annet trådløst nettverkskort. Har ikke fått prøvd kortet mot en annen router, men skal nok prøve det òg. Jeg kjører et fullt oppdatert Ubuntu Gutsy system. Noen som veit hva som er/kan være feil?

Og btw: Når man kjører: apt-get dist-upgrade, lagres all installert programvare, drivere, instillinger da? Med tanke på Hrady snart er her.

Takk til alle som kan hjelpe meg :-)

Endret av Submoose
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, oppdatering:

Har nå prøvd å koble til uten sikkerhet på nettverket, og det virket.

Så da må det vel være noe galt med WPA2 støtten hos driveren/kluss med ett eller annet. Men når jeg prøver å koble tiil, så henger den seg som sagt når den kommer til å koble til med DHCP ...

Noen ideer?

Lenke til kommentar

Oppdatering nr. 2:

Den kan som jeg sa koble til når nettverket er åpent, men den kan ikke bruke det. Det vil si at Network.Manager sier at den er tilkoblet, men det virker ikke. Kan ikke komme på internett, eller finne datamaskiner internt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...