Gå til innhold

[AoC]Hvilken type server skal du spille på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt guild har valgt RP-PVP. PvP er valgt fordi det er mer spennende. Det at man hele tiden må være oppmerksom og passe på øker realismen, som øker innlevelsen og hele opplevelsen. Pga. at noen i guildet er vant til PvE servere, og ikke takler tanken på for mye barnslig ganking og low life WoW kids. Har vi valgt roleplayer server, i håp om et bedre servermiljø. Selv om vi ikke er et roleplaying guild.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen???

Er ganske nub i sånne spill.

På PvE server må man som regel fysisk sette pvp på, så kan man kun angripe andre som også har skrudd på pvp.

På pvp server har man alltid pvp på, untatt i storbyer etc..

Det vil ikke være noen "PvP-tag" på en PvE server.

Der er det kun PvP innenfor the border kingdoms og ellers i de andre mini PvP spilla i spillet.

Lenke til kommentar

Learn to google.gif. Hadde sikkert tatt deg 10 sekunder å finne det ut. Men jeg skal være snill.

PvE = Player versus Environment. Som betyr når man spiller mot 'spillet'.

PvP = Player versus Player. Som betyr når man spiller mot andre spillere.

RP = Role Playing. Som betyr å rollespille. Hvor man lever seg inn i karakteren og later som det er ekte. Her skal man skal helst ikke snakke om vår verden, hva som gikk på TV i går, og om Rick Astley er en god musikker eller ikke. Men holde seg 'in character' som det heter.

På en "PvE server" kan man ikke angripe andre spillere uten at motspilleren også sier seg villig til å sloss.

Mens på "PvP servere" kan man angripe alle. Og dermed må være mer forsiktig og oppmerksom. Veldig irriterende hvis man nettopp har kjempet mot et monster, og har 10% helse igjen. Så kommer en og dreper deg med 1 slag (Også kalt 'ganking'). Men for folk som meg er det en viktig del av spillet. Gjør det hele mer interessant og spennende.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Hvis RP-PVP for AoC er det samme som det er for WoW, tror jeg at jeg kommer til å velge det. PVP for å gjøre det spennende, RP for å skape en fin atmosfære og for å unngå de fleste av drittungene som migrerer fra WoW (no offense, om noen skulle føle seg truffet).

Endret av atrax
Lenke til kommentar
Hvis RP-PVP for AoC er det samme som det er for WoW, tror jeg at jeg kommer til å velge det. PVP for å gjøre det spennende, RP for å skape en fin atmosfære og for å unngå de fleste av drittungene som migrerer fra WoW (no offense, om noen skulle føle seg truffet).

Tror RP-PVP serverne fort blir fyllt opp, for du er ikke den eneste som har tenkt det samme. Selv om det blir lite roleplaying per se.

Lenke til kommentar
PVP for å gjøre det spennende, RP for å skape en fin atmosfære og for å unngå de fleste av drittungene som migrerer fra WoW (no offense, om noen skulle føle seg truffet).

What he said!

Er ikke noe særlig flink til RP, men oppfører meg bra (sier ikke lol,plix etc.) og det ser ut til å holde.

Lenke til kommentar

Syntes det er utrolig dårlig gjort at hele guilder som ikke driver med RP drar på en RP server for å slippe ganking.. det ødelegger for de som faktisk driver aktivt med rp, som serveren er laget for. Så er fantastisk egoistisk, om mange gjør det blir det bare en vanlig pvp server..

Lenke til kommentar

Har spilt LotRO ganske mye og valgte selvsagt RP serveren for å rollespille. I begynnelsen rett etter at spillet ble gitt ut rollespilte rundt 90% av alle spillerne der, men etter at jeg kom tilbake for noen måneder siden har jeg merket at trenden er snudd totalt. Nå rollespiller rundt 10% på RP serveren, om det da er så mange engang. Det har ødelagt RP serveren totalt for meg. Spiller det fortsatt fordi det er et bra spill, men det er ikke i nærheten av så morsomt som det brukte å være. :(

On-topic vil jeg selvsagt velge RP serveren, men bare så lenge folk faktisk rollespiller der. Om dere ikke liker å rollespille bør dere vennligst holde dere langt unna den serveren.

Lenke til kommentar
Christeven postet nøyaktig det samme jeg ville si.

Hvis dere ikke vil slite med ganking, men ikke vil RPe, hold dere til helsikke borte fra rP servere FFS. Det ødelegger for de som vil RPe..

Guildet er en gjeng som spilte sammen i WoW, noen ville PvP mens andre ville PvE. For å ikke splitte, så ble dem enige om å kjøre på med RP PVP. Ikke optimalt, men veldig forståelig IMO. Vi vil jo såklart prøve å respektere RPerne og deres spillestil så mye som mulig, for å unngå å ødelegge deres opplevelse.

Lenke til kommentar
Syntes det er utrolig dårlig gjort at hele guilder som ikke driver med RP drar på en RP server for å slippe ganking.. det ødelegger for de som faktisk driver aktivt med rp, som serveren er laget for. Så er fantastisk egoistisk, om mange gjør det blir det bare en vanlig pvp server..

Også enig, det dem kan i vertstefall oppleve er at resten av samfunnet ikke vil ha noe med den guilden å dems medlemmer da dem ikke rp som resten. Det har skjedd før i bla WOW og det kan garantert skje i AoC også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...