inaktiv000 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Hei! Jeg har opp gjennom årene tatt endel bilder, og til nå har jeg følgende mappestruktur: "År\YY.MM.DD Tekst" (eks: "2008\08.04.20 Tur i skogen"). Det fungerer ganske greit, men det hadde vært fint med et program som kunne hjelpe meg med å organisere bildene bedre. Hadde også vært fint om det kunne vist EXIF-data enkelt, slik at jeg kan lære mer om hva jeg gjør feil hvis bildene er dårlige. En annen funksjon som hadde vært nyttig er å kunne importere bildene til den mappestrukturen jeg har spesifisert. Håper også at den ikke har en sær database, som gjør det umulig å flytte bildene uten å tape data. Eneste programmet jeg kommer på er Picasa fra Google. Aner ikke om det er bra, eller gjør det jeg ønsker.. Endret 20. april 2008 av cecolon Lenke til kommentar
TotalVarsling Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hei! Jeg har opp gjennom årene tatt endel bilder, og til nå har jeg følgende mappestruktur: "År\YY.MM.DD Tekst" (eks: "2008\08.04.20 Tur i skogen"). Det fungerer ganske greit, men det hadde vært fint med et program som kunne hjelpe meg med å organisere bildene bedre. Hadde også vært fint om det kunne vist EXIF-data enkelt, slik at jeg kan lære mer om hva jeg gjør feil hvis bildene er dårlige. En annen funksjon som hadde vært nyttig er å kunne importere bildene til den mappestrukturen jeg har spesifisert. Håper også at den ikke har en sær database, som gjør det umulig å flytte bildene uten å tape data. Eneste programmet jeg kommer på er Picasa fra Google. Aner ikke om det er bra, eller gjør det jeg ønsker.. Jag använder ACDSee Pro 2 och det funkar helt greit =) massa trevliga funktioner i den =) Lenke til kommentar
El chico Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Jeg bruker Lightroom. Genialt program, men koster noen kroner. God organisering og generell editering. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Vil anbefale Faststone Imageviewer det er gratis, og for å se exif-info, fører du musen ut av høyre bildekant. genialt for å lagre bildene dine, kan du selv velge subfolder format, filnavn osv veldig enkelt enkel editering er også mulig, Endret 20. april 2008 av deep750 Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Takk for tips. Vil legge til at jeg bruker to skjermer, så det er fint om programmet er i stand til å utnytte dette (f. eks. fullskjermvisning på en skjerm, info og verktøy på den andre) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå