Yaricks Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hey! Har ett ganske stort problem.. Min trofaste Macbook, som nå er 1 1/2 år har plutselig fått problemer med batteriet! På fredag sa coconut battery at jeg hadde ca. 50% av opprinnelig batteri kapasiet, og batteriet mitt virket i ca 1t og 45min. Men på lørdag! Uten at jeg hadde gjort noe, så varte bare batteriet mitt bare i under 15 minutter! Selv om OS X sier at jeg har 100% batteri! Og coconut sier at jeg har nå bare 7% av opprinnelig kapasiet! Jeg prøvde inatt å kalibrere batteriet, men til ingen nytte. Batteriet har faktisk MINDRE tid nå enn før jeg prøvde å kalibrere det! :/ Så, noen som har en løsning? Hvis ikke, hvor lang garanti tid er det på macbooken? Tror Tell i Stavanger sa at den har 2 år, men jeg er ikke sikker... Fordi batteriet skal jo definitivt vare mye lengre enn 15 minutter når laptopen er bare 1 1/2 år gammel... /Yaricks Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Da batteriet mitt døde spontant for noen måneder siden fikk jeg høre at batteriet hadde 1 års garanti og ble nødt til å investere i nytt. Det er svindyrt og kjipe penger å betale. Hvis du har kjøpt den i butikk ville jeg forsøkt å krangle meg til nytt med støtte fra f.eks denne artikkelen. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Forbrukerrådet har en lignende artikkel som sier 2 års reklamasjonsrett, men en kan jo risikere at de slår seg vrange. Om du er ung kan de ofte prøve seg å slu seg unda oftere om det er en voksen de snakker med, så om du er i tenårene, be gjerne foreldre ta kontakt om saken. Forhør gjerne over telefon med teknisk support. Om de støtter din sak er det lettere å gå videre. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Leverte inn på Tell i Stavanger på mandag, de sa de skulle bestille nytt med en gang, og kjøre noen tester for sikkerhets skyld. Onsdag fikk jeg en tekstmelding om at de var klare, og vipps! Jeg fikk helt nytt batteri gratis! Herlig! /yaricks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå