Glenn Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Hei. Jeg vurderer å bytte ISP, og ser bla. noen tar etableringsgebyr, men når jeg velger å bestille hos DirectConnect tar de ikke etableringsgebyr om jeg har ADSL fra før. (Jeg har ikke fasttelefon). Noen som vet om en ISP kan kreve etableringsgebyr da? Så vidt jeg vet trenger man ikke en montør hjem om du har ADSL fra før, og ønsker overgang, så ser derfor ingen grunn til at en ISP kan kreve etableringsgebyr. Endret 20. april 2008 av Glenn Lenke til kommentar
TotalVarsling Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hei. Jeg vurderer å bytte ISP, og ser bla. noen tar etableringsgebyr, men når jeg velger å bestille hos DirectConnect tar de ikke etableringsgebyr om jeg har ADSL fra før. (Jeg har ikke fasttelefon). Noen som vet om en ISP kan kreve etableringsgebyr da? Så vidt jeg vet trenger man ikke en montør hjem om du har ADSL fra før, og ønsker overgang, så ser derfor ingen grunn til at en ISP kan kreve etableringsgebyr. detta handlar mer om att det inte är en rättighet att ha ADSL utan det är en tjänst. och då kan de kräva vad de vill. Det finns ingen lag som säger att de inte får ta en avgift för något då du som kunde inte blir tvingad till att handla från den leverantören. så i teorin kan de ha e månadskostnad på 10 000 utan problem. då det är en tjenst de sälger sen är det upp till var och en om man vill betala för den tjänsten Lenke til kommentar
JButton Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hei. Jeg vurderer å bytte ISP, og ser bla. noen tar etableringsgebyr, men når jeg velger å bestille hos DirectConnect tar de ikke etableringsgebyr om jeg har ADSL fra før. (Jeg har ikke fasttelefon). Noen som vet om en ISP kan kreve etableringsgebyr da? Så vidt jeg vet trenger man ikke en montør hjem om du har ADSL fra før, og ønsker overgang, så ser derfor ingen grunn til at en ISP kan kreve etableringsgebyr. Det må uansett en montør ut i sentralen og koble deg over på ny HK og det gjør de ikke gratis. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hei. Jeg vurderer å bytte ISP, og ser bla. noen tar etableringsgebyr, men når jeg velger å bestille hos DirectConnect tar de ikke etableringsgebyr om jeg har ADSL fra før. (Jeg har ikke fasttelefon). Noen som vet om en ISP kan kreve etableringsgebyr da? Så vidt jeg vet trenger man ikke en montør hjem om du har ADSL fra før, og ønsker overgang, så ser derfor ingen grunn til at en ISP kan kreve etableringsgebyr. Det må uansett en montør ut i sentralen og koble deg over på ny HK og det gjør de ikke gratis. Det er ikke sikkert! Det kommer an på om begge bruker samme DSLAM(ADSL-sentral) eller ikke. Er ikke alle steder Nextgentel eller DirectConnect har eget utstyr, og da kan alt svive på telenor sin DSLAM uansett hvilken operatør en velger. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hei. Jeg vurderer å bytte ISP, og ser bla. noen tar etableringsgebyr, men når jeg velger å bestille hos DirectConnect tar de ikke etableringsgebyr om jeg har ADSL fra før. (Jeg har ikke fasttelefon). Noen som vet om en ISP kan kreve etableringsgebyr da? Så vidt jeg vet trenger man ikke en montør hjem om du har ADSL fra før, og ønsker overgang, så ser derfor ingen grunn til at en ISP kan kreve etableringsgebyr. Det må uansett en montør ut i sentralen og koble deg over på ny HK og det gjør de ikke gratis. Det er ikke sikkert! Det kommer an på om begge bruker samme DSLAM(ADSL-sentral) eller ikke. Er ikke alle steder Nextgentel eller DirectConnect har eget utstyr, og da kan alt svive på telenor sin DSLAM uansett hvilken operatør en velger. Men Telenor fakturerer ISP`ene uansett om de benytter samme DSLAM eller ikke. Har aldri sett noen "fritak" for montørgebyr når man ikke har fasttelefon. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Det er opp til enhver tilbyder/leverandør om de vil kreve deg for ett etableringsgebyr. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Telenor har f.eks ikke etableringsgebyr hvis du binder deg til dem i 12 mnd. Du trenger heller ikke bestille bredbåndspatrulje selv om du ikke har telefon fra før. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Telenor har f.eks ikke etableringsgebyr hvis du binder deg til dem i 12 mnd. Du trenger heller ikke bestille bredbåndspatrulje selv om du ikke har telefon fra før. Men må betale for montør for "aktivering" av linje (300,-). Det er få i dag som har etablering ved binding. Alt i alt så er Telenor svindyre uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå