Kurt P Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hei, har klart å sprenge mitt tidligere på element pågrunn av dårlig jordingskontakt : ( Er nå ute etter et nytt, men lurer på hvor jeg kan få mest lyd og kvalitet for pengene. Det er snakk om et 12 " element jeg skal ha. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hvilken forsterker skal du bruke da? og hva mener du er billig? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hm.. Hertz har noe subber med høy sensitivity, som kanskje ikke koster så mye. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 dynaBel DY9812 12" Subwoofer - 1000W RMS på tilbud nå, rått element til rå pris.. med et slik blir du helten i gata Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2211 Garantert det beste elementet til den prisen! I riktig kasse spiller det helt vilt! Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 4x 12" til 1500 ? dynaBel DY9712 DB-12 Subwoofer 4 ohm - Pakke m/4.stk Eventuelt så kan du kjøpe et og et til 498,- dynaBel DY9712 DB-12 Subwoofer 4 ohm tviler på du får det billigere enn det.. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Nå er jo ikke dynabel subbene no særlig da, så ville heller dratt på grensa og kjøpt GAS sub-pakke med 2x12"+fortsterker for 2k fremfor de! Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 hehe, ja for gas er jo svære saker Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 hehe, ja for gas er jo svære saker Det har jeg aldri sagt, men har hørt så mye dritt om dynabel subber fra forhandlere og kompiser at det er noe jeg ALDRi ville kjøpt eller anbefalt andre å kjøpe! har hørt en 2x10" GAS kasse i en peugot 306, har hørt værre for å si det sånn! Lenke til kommentar
thamule Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) hehe, ja for gas er jo svære saker Det har jeg aldri sagt, men har hørt så mye dritt om dynabel subber fra forhandlere og kompiser at det er noe jeg ALDRi ville kjøpt eller anbefalt andre å kjøpe! har hørt en 2x10" GAS kasse i en peugot 306, har hørt værre for å si det sånn! Dynabel er bra. Det er ikkje best, men du får MYKJE for pengane. GAS er et merke som har troverdigheit lik null i forhold til Dynabel(ivertfall i bilstereokretsar i Norge) Eg har hatt en god del dynabel, og mange av mine kompisar har hatt Dynabel. Det er et knall merke til ein billig penge. Slett ikkje noke dårlige merke og et Dynabelkjøp blir sannsynligvis et kjøp der ein får mykje lyd for kvar krone. Endret 21. april 2008 av thamule Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Forhandlere som fraråder dynabel gjør det nok kun for å fremme sitt eget merke, har aldri hørt noe annet enn skyt på dynabel produkter, og det er jo prisen som gjør at mange velger deres produkter.. har selv hørt en 9812, og det er noe av det råeste jeg har hørt til prisen.. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Vel, de forhandlerne jeg har prata med kjøper fra andre forhandlere igjen som fører dynabel og kunne da skaffe det hvis jeg absolutt ville ha det! Som han ene sa: De ser tøffe ut, men svære og billige magneter og kvalitet lik null.. Dette gjelder da subbene! En kompis brente 6 dynabel subber(feil på produktet, fikk bare nytt element for hver gang det røyk), han ble lei av søppelet og spytta inn 400kr ekstra ellerno og skaffa seg noen mtx(eller jbl, husker ikke) som spilte veldig mye bedre og som han har hatt nå i nesten 2 år.. Du får jo nå single 12" Polk DB elementer til 1500kr som spiller ræva av alt som heter dynabel i den prisklassen, og andre 12" elementer i høyere prisklasser for den saks skyld.. Hadde Polk 2x12" DB series kassa som jeg måtte kvitte meg med pga plassmangel, spilte helt sinnsykt! Og til 3500kr så tror jeg ikke du finner noe annet i den prisklassen som engang er i nørheten av så tight, fyldig og dyp bass! Endret 21. april 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hertz ES300(D) skal vel være noe av det aller beste i den prisklassen (Energy serien generelt). Snakket med en som kan velge og vrake innen bilstereo, og han kjører med ES250. Hertz-elementene gir hva de er oppgitt til, så her er det ikke flere liksomwatt og liknende som man finner hos mange andre. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Kommer jo ann på hva man er ute etter da! Er ikke Den Hertz subben mer en "hifi" sub? Kjenner mange som har klint til med et ordentlig herts og focal element, og tror at de kan kjøres hardt og brutalt og skal levere dundrende bass.. og alle har endt med å sprenge de.. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Han jeg har kjøpt alt av anlegg av kjører rundt med 4stk 8" Focal Utopia elementer.. hvis dere får råd, klin til med samme løsning! Helt vakkert å høre på! Jeg setter inn 2x8" JL Audio W7 i bilen min snart, 1800kr inkl. frakt og moms per element fra USA(5000kr per stykk i Norge).. Anbefales å handle fra USA når man skal ha et bra element til en billig penge! Endret 21. april 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
flemmz Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Mange sterke meninger her Må innrømme at jeg synest det har vært for mye fokusering på Eltek sine varer her. Det finnes mange alternativer til Dynabel. Åpne horisonten, det er hundrevis av gode produkter ute. Billige B merker som Dynabel, Ljudia etc gir ofte mye for pengene men folk må tørre å prøve forskjellige ting, førstehånds erfaring er det ingenting som slår. Jeg har selv hatt mine epoker med merker og har endet opp med å like MBQUART og ORION produkter. Men jeg maser ikke hull i hodet på alle som mener noe annet! Ikke alle trenger å ha samme produkt som du selv har! Dynabel er ett bestillingsmerke som ljudia sine elementer og mange andre. Fabrikkmerker om du vil. Fabrikker lager hundrevis av merker. Noen merkevarer legger mye mer vekt på særegenskaper og branding. Derfor ser du skjelden merking på chassis og egenstøpte støvkopper på billigmerker. Men det er mer spennende å finne rimelige merker som fungerer ilag med god programvare og litt bygging ofte kan finne svært gode rimelige løsninger. Jeg har enda ikke funnet ett merke som jeg kan si at har veldig gode basselementer for det er alltid noen modeller som ikke innfrir helt. Anbefal alltid modeller og ikke generelle merker. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Vel, de forhandlerne jeg har prata med kjøper fra andre forhandlere igjen som fører dynabel og kunne da skaffe det hvis jeg absolutt ville ha det! Som han ene sa: De ser tøffe ut, men svære og billige magneter og kvalitet lik null.. Dette gjelder da subbene! En kompis brente 6 dynabel subber(feil på produktet, fikk bare nytt element for hver gang det røyk), han ble lei av søppelet og spytta inn 400kr ekstra ellerno og skaffa seg noen mtx(eller jbl, husker ikke) som spilte veldig mye bedre og som han har hatt nå i nesten 2 år.. Du får jo nå single 12" Polk DB elementer til 1500kr som spiller ræva av alt som heter dynabel i den prisklassen, og andre 12" elementer i høyere prisklasser for den saks skyld.. Hadde Polk 2x12" DB series kassa som jeg måtte kvitte meg med pga plassmangel, spilte helt sinnsykt! Og til 3500kr så tror jeg ikke du finner noe annet i den prisklassen som engang er i nørheten av så tight, fyldig og dyp bass! Hehe, dynabel ser vel helt for jævlig ut, de har vel kanskje ikkje de vakreste sub'ene på markedet, men de spiller knallbra til prisen. Så her har nok både du og din forhandler misforstått litt. Dynabel har elementer til 500 kroner og til 3000 kroner, det samme gjelder alle andre merker. Om han kompisen din har kjøpt seg et element til 500 eller 3000 sier historien din ingenting om, ei heller hvilken forsterker han kjørte disse på. En dårlig forsterker kan ødelegge et element like godt, da disse klipper og ikke gir elementet det det trenger. Tror du skal høre dynabel før du uttaler deg Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Har selv hørt dynabel og velger og utale meg. VELDIG overasket ble jeg vel ikke akkuratt. greit. lager mye bulder og brak men lydkvaliteten savnet jeg vel litt i forhold til en del andre merker Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Groundzero... Så slipper vi å diskutere mer:) Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Vel, de forhandlerne jeg har prata med kjøper fra andre forhandlere igjen som fører dynabel og kunne da skaffe det hvis jeg absolutt ville ha det! Som han ene sa: De ser tøffe ut, men svære og billige magneter og kvalitet lik null.. Dette gjelder da subbene! En kompis brente 6 dynabel subber(feil på produktet, fikk bare nytt element for hver gang det røyk), han ble lei av søppelet og spytta inn 400kr ekstra ellerno og skaffa seg noen mtx(eller jbl, husker ikke) som spilte veldig mye bedre og som han har hatt nå i nesten 2 år.. Du får jo nå single 12" Polk DB elementer til 1500kr som spiller ræva av alt som heter dynabel i den prisklassen, og andre 12" elementer i høyere prisklasser for den saks skyld.. Hadde Polk 2x12" DB series kassa som jeg måtte kvitte meg med pga plassmangel, spilte helt sinnsykt! Og til 3500kr så tror jeg ikke du finner noe annet i den prisklassen som engang er i nørheten av så tight, fyldig og dyp bass! Hehe, dynabel ser vel helt for jævlig ut, de har vel kanskje ikkje de vakreste sub'ene på markedet, men de spiller knallbra til prisen. Så her har nok både du og din forhandler misforstått litt. Dynabel har elementer til 500 kroner og til 3000 kroner, det samme gjelder alle andre merker. Om han kompisen din har kjøpt seg et element til 500 eller 3000 sier historien din ingenting om, ei heller hvilken forsterker han kjørte disse på. En dårlig forsterker kan ødelegge et element like godt, da disse klipper og ikke gir elementet det det trenger. Tror du skal høre dynabel før du uttaler deg Han hadde et par 12"ere som kostet 1500kr! Og han hadde de på en JBL power forsterker som yter 1100w rms i 4 ohm.. så forsterkeren skal det ikke være noe å si på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå