Oly Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hei. Jeg har i senere tid sett etter bruktbil på blant annet finn.no, men tingen er det at jeg ikke er helt sikker på hvilke bilmerker som er trygge å velge, dvs lite tull med. Jeg hører ofte at japanske biler er anbefalt, i og med at disse ikke går mye i stykker, og av tyske biler har jeg blitt anbefalt VW/Audi. Jeg har ikke så veldig mye greie på bil, og er ute etter en stasjonsvogn som bruker lite drivstoff (0,7 liter pr mil eller mindre), og som ikke trenger så altfor mange turer på verksted i året. Fra før har jeg en VW Passat 86 modell, som i senere tider har hatt seg en del turer på verksted (den var kjempe god de første årene jeg hadde den). Jeg er ute etter biler i prisklassen 30 000 +- som er stasjonsvogn, manuell giret og er av 90 modell og nyere. Det er også en fordel om deleprisene ikke er så høye, for slitasje kommer det tross alt på alle biler. Av de bilmerkene jeg har sett på til nå, kan jeg nevne; Toyota, VW, Audi, Mazda, Nissan, Mitsubishi og Honda. Jeg er for eksempel litt usikker på om Ford kan være et bra alternativ, og det er da Ford Mondeo stasjonsvogn jeg tenker på. Grunnen er at jeg ikke vet om så mange så har slike, og vet dermed ikke hvor pålitelige de er. Har dere forslag på hva som anbefales/frarådes av bilmerker og type modeller (gjerne med en liten begrunnelse), så kom gjerne med forslag Lenke til kommentar
illest Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Det du burde passe litt på er om bilen har et godt utfylt servicehefte. Det er mange som kun tenker og ser på antall km. bilen har gått når de skal kjøpe bil, men det er vel så viktig at den har fått regelmessig vedlikehold(service) på godjent verksted. En bil som har gått 200.000 km. med jevnlige servicer fra den var ny kan være vel så bra, om ikke bedre enn en tilsvarende bil som har gått 100.000 km. uten servicer. Søk etter "bruktbil" inne på http://www.motor.no/ De har mange seriøse og bra bruktbiltester. Let og les litt der du Endret 20. april 2008 av 240b230ft Lenke til kommentar
haada Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hei ! Det er riktig, Japse er mest driftsikert biler. Mest for pengene er Hyundai, det like bra som japse, men mye billigere. Jeg selv har kjørt 3 Mazda siden 1999 ( 323, 323F og 626 stv) er veldig fornøyd. Jeg kjørte Opel før, aldri mer Opel. Eller du kan sjekke denne englisk side med 450000 biler i datapase. http://www.reliabilityindex.co.uk/ Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå