Pondus626 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hei, var på EU her om dagen. Fikk en CO på 7. Det er visst ikke helt bra Noen her som har noen GODE tips om hvordan jeg går frem for å få den nedpå lovlige høyder. PS bilen er en 1990 Mazda 626 med F2 motor. D.v.s 2,2i med 8 ventiler og 115HK. Råd tas imot med takk. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Sliten motor? Har denne katalysator? Lenke til kommentar
otis Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Den skal ha katalysator, så jeg ville ha sjekket lamdaen og/eller katalysatoren. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Har den ikke kat, kan du pelle ut luftfilter og strype ned gasser'n. Holder fram og tebake til verkstedet. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 At det er en 1990-modell betyr at den skal ha katalysator. Det er flere ting som kan gi høy CO, men uansett tror jeg du kommer greiest fra det med en tur til merkeverkstedet. Defekt lambdasonde kanskje? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Katalysatoren klarer ikke rense bort en co på 7 så det ligger en annen feil der. Kan være katalysatoren i tillegg hvis du har kjørt rundt sånn lenge.. Hmm.. Ja hva ryker på en mazda?? Kanskje det er noe som har rusta i filler :!: Du får sjekke luftfilteret, måle ut lambdasonden, måle tempføler, sjekke plugger, kanskje tenning? Jeg har bytta et par massemåler hvis du har det på din(mulig det bare er 16v). På de sitter det en plombert co skrue men kan trikse litt med. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 CO er 7 ETTER katalysatoren, er ikke godt å si hva den er før. Luftmassemålere har ikke omluftskrue, det er lufnmengdemålerne til L-Jetronic som har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå