Gå til innhold

Ipod Classic: Konverteting av Video?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp kjøpt en Ipod Classic 80GB og jeg har veldig lyst til å se film på en. Jeg har lagt inn endel videoer, men noe som irriterer meg er at filmene blir Wide Screen. Altså jeg får ikke Full skjerm. Jeg har rippet en DVD film til PCen å så brukte jeg Videora Ipod Converter for å konvertere filmene. Noen som vet om noen bra programmer for å konvertere filmer til Ipod Format, og få dem i full skjerm?

Ps: Fint om noen vet om noen bra programmer til å rippe DVDer til Ipod format.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ Linkage

Hvis filmen du konvertere ikke har samme format som skjermen din har så vil den få svart oppe og nede nesten uansett med mindre du begynner å kødde med pikslene manuelt i et eller annet program, og da vil jo ikke filmen se helt bra ut... Forstod jeg spørsmålet rett?

@ Defus

Hvis du har en den nye nanoen som støtter video trenger du et videokonverteringsprogram som konvertere filmene dine til for eksempel en .mp4 som er støttet av iPoden. Det finnes også noen andre videoformater som er støttet, men det mest brukte er mp4 formatet.

http://bechspace.org/guider/ Her er det to guider for å konvertere video til iPod (alle modeller egentlig som støtter video) med forklaringer til to forskjellige programmer...

Endret av chberge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...