Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips mot pollenallergi?

Aleks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I de senere år (under eksamenstid osv) pleier jeg å ta cortizon-sprøyte (eller nnoe sånnt, vet ikke helt hvordan det skrives :p). Dette har hatt en moderat/god effekt på meg og virkningen holder 1 mnd. For uten dette, unngå å klater i bjørketrær, spise gress og innhalere burot. haha, nei men ta zyrtec, hvis ikke dette hjelper, hør med legen om kanskje cortizon kan være noe!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sprøyte er tingen, men den er reseptbelagt (hvertfall den jeg tok, som jeg ikke husker navnet på).

Jeg er ekstremt allergisk mot gress- og burotpollen. Det var faktisk så ille til tider at jeg ikke greide noen ting, bare lå og svetta på sofaen dagen lang i sommerferien med konstant øyekløe og innsjøer av snørr rundt meg. Nå merker jeg så godt som ingen ting, etter å ha tatt sprøyta.

Noen andre tips er hyppig vask av hode og hår, hyppig bytte av sengetøy og ikke lufte unødvendig mye innendørs. Pass også på kryssallergier (f.eks. gress/vannmelon osv).

Lenke til kommentar
Sprøyte er tingen, men den er reseptbelagt (hvertfall den jeg tok, som jeg ikke husker navnet på).

Jeg er ekstremt allergisk mot gress- og burotpollen. Det var faktisk så ille til tider at jeg ikke greide noen ting, bare lå og svetta på sofaen dagen lang i sommerferien med konstant øyekløe og innsjøer av snørr rundt meg. Nå merker jeg så godt som ingen ting, etter å ha tatt sprøyta.

Noen andre tips er hyppig vask av hode og hår, hyppig bytte av sengetøy og ikke lufte unødvendig mye innendørs. Pass også på kryssallergier (f.eks. gress/vannmelon osv).

Hvordan tok du den? Kan jeg bare dra til fastlegen å spørre om det? Pollen fucker opp hele sommeren min, skulle gitt masse for å kunne slippe det :( Holder en sprøyte for hele sommeren?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Kortison sprøyte får du måneansikt av haha. Ville ikke tatt det as.

Spis bipollen noen måneder før sesongen så blir du kanskje kvitt det for godt. (Det ble jeg)

Tar du sprøyte er du bare en eller annen tulling!

Lenke til kommentar

Dusj eller bad hver dag. Rensker kroppen for irriterende pollenstøv. jeg dusjer rett før jeg legger meg, og føler at det hjelper velidg. Om været tilater det så hopper jeg gjerne ut i fjorden for å legge igjen noen pollenfrø der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...