Aleks Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Vel nå er det påen igjen, har ikke gjort noe særlig med dette problemet tidligere, men tror jeg skal prøve noe i år. Noen som har noen tips mot pollenallergi? Feks noen midler som dere har gode erfaringer med? Lenke til kommentar
-Zoso- Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 I de senere år (under eksamenstid osv) pleier jeg å ta cortizon-sprøyte (eller nnoe sånnt, vet ikke helt hvordan det skrives ). Dette har hatt en moderat/god effekt på meg og virkningen holder 1 mnd. For uten dette, unngå å klater i bjørketrær, spise gress og innhalere burot. haha, nei men ta zyrtec, hvis ikke dette hjelper, hør med legen om kanskje cortizon kan være noe! Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Kk, takker. Er cortizon resept fritt? Skal undersøke mer^^ Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 En jeg kjenner fikk beskjed av legen om å slutte å drikke melk for å dempe reaksjonene på pollen. Det har visst hatt en utrolig bra effekt. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Veel, jeg er allergisk mot melk så det er ikke så mye inntak av det uansett, men takk for tips^^ Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hei. Prøv denne kombinasjonen. Telfast 180mg x2 og Nasonex x3. Det virker meget bra på meg, og skaper ingen døvsighet. vaio Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Kk, får man det på apoteket? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Kk, får man det på apoteket? Ja, men ikke uten resept. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Hmm.. får vel snakke med fastlegen da. Lenke til kommentar
The Lulz Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Våkna tre i natt pga at jeg klødde i øynene og at nesa rant.. Faen så irriterende Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Samme her, The Lulz. Våkna flere ganger av at jeg lå og gnidde meg i øynene. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Nå begynner pollenet å gi seg her Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Sprøyte er tingen, men den er reseptbelagt (hvertfall den jeg tok, som jeg ikke husker navnet på). Jeg er ekstremt allergisk mot gress- og burotpollen. Det var faktisk så ille til tider at jeg ikke greide noen ting, bare lå og svetta på sofaen dagen lang i sommerferien med konstant øyekløe og innsjøer av snørr rundt meg. Nå merker jeg så godt som ingen ting, etter å ha tatt sprøyta. Noen andre tips er hyppig vask av hode og hår, hyppig bytte av sengetøy og ikke lufte unødvendig mye innendørs. Pass også på kryssallergier (f.eks. gress/vannmelon osv). Lenke til kommentar
The Lulz Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Sprøyte er tingen, men den er reseptbelagt (hvertfall den jeg tok, som jeg ikke husker navnet på). Jeg er ekstremt allergisk mot gress- og burotpollen. Det var faktisk så ille til tider at jeg ikke greide noen ting, bare lå og svetta på sofaen dagen lang i sommerferien med konstant øyekløe og innsjøer av snørr rundt meg. Nå merker jeg så godt som ingen ting, etter å ha tatt sprøyta. Noen andre tips er hyppig vask av hode og hår, hyppig bytte av sengetøy og ikke lufte unødvendig mye innendørs. Pass også på kryssallergier (f.eks. gress/vannmelon osv). Hvordan tok du den? Kan jeg bare dra til fastlegen å spørre om det? Pollen fucker opp hele sommeren min, skulle gitt masse for å kunne slippe det Holder en sprøyte for hele sommeren? Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Den holder i hvertfall for mesteparten av gress-sesongen for meg (3-4 uker). Dra til fastlegen din og spør om du kan få satt en spøryte mot pollenallergi. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Kortison sprøyte får du måneansikt av haha. Ville ikke tatt det as. Spis bipollen noen måneder før sesongen så blir du kanskje kvitt det for godt. (Det ble jeg) Tar du sprøyte er du bare en eller annen tulling! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Det er en del man bør holde seg unna hvis/når man plages av pollen. Kryssreaksjoner er veldig vanlig faktisk. Hold deg unna kiwi, jordbær og nøtter f.eks. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Dusj eller bad hver dag. Rensker kroppen for irriterende pollenstøv. jeg dusjer rett før jeg legger meg, og føler at det hjelper velidg. Om været tilater det så hopper jeg gjerne ut i fjorden for å legge igjen noen pollenfrø der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå