Gå til innhold

And på tynn is og i flukt

Anbefalte innlegg

Dette er av mine første bilder med mitt nye Pentax K100D Super med Tamron 70-300mm. Dro til en liten innsjø hvor isen var i ferd med å gå. Lysforholdene var ikke så bra, så det ble mye grått/hvitt.

Ingen av bildene er gjort noe med, bortsett fra konvertering fra RAW til JPG. Bildene er tatt i RAW, så det skal være muligheter til å berge dem.

Hvilke justeringer anbefaler dere? Er motakelig for all konstruktiv kritikk. Er selvfølgelig klar over at ingen av disse er direkte blinkskudd :)

Bilde1: her spankulerer anda på syltynn is. Er ikke helt fornøyd med skarpheten. Endel blåfarge rundt nebbet. 260mm, F/8, 1/750, ISO 200.

post-86072-1208702133_thumb.jpg

Bilde2: Samme and i flukt. Noe uskarpt. 180mm, F/11, 1/750, ISO 200. Noe skjev horisont.

post-86072-1208702213_thumb.jpg

Bilde3: Samme and og en til i fin driv. 180mm, F/6.7, 1/350, ISO 200. Croppet litt.

post-86072-1208702302_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Selve fuglene er fine, men bakgrunnene er ikke noe særlig. Ville derfor croppet så mye som var mulig mtp oppløsning, 260mm er ikke så mye så vil tro du ikke har alt for mye å gå på?

Lenke til kommentar

Captain Ødegård, takk for tilbakemelding!

Er enig i at bakgrunnene ikke er noe særlig, det beror litt på belysningen og på at det var svært tidlig vår med lite farger.

Ville ikke croppe det andre bildet så mye da jeg ville ha med takeoff'en i vannet. Men ser at jeg evt. kunne tatt bort skogen og veien i bakgrunnen.

På det tredje bildet croppet jeg endel, men ville ha med hytta der for å få med litt perspektiv.

Kan jeg ellers gjøre noe her for å "sprite" bildene litt opp?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

fargene på den her tiden av året er ikke det beste nei. var ute og tok bilder med en kamerat som akkruat kom hjem fra italia, og etter å ha sett hva det var å ta bilder av her omkring på denne tiden av året måtte jeg gå online for han på burger king og sjekke pris på flybillett tilbake til italia xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...