Chris_lox Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hei! I det siste har jeg oppdaget en knirkelyd i min venstre bakdemper. Er snakk om em BMW 520i 1999 mod. Lyden kommer når demperen er på vei opp igjen, så hvis jeg står på hengerfestet og "humper" på bilen kommer lyden når demperen når toppen igjen. Blir jeg nødt til å bytte demper eller kan det være noe som gnager eller lignende? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Kan være mye rart, men at demperen har kvelda er vel ikke usannsynlig. Ville også sjekket foringer, samt pakninger rundt demperen. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Okay! Ringer verkstedet i dag så jeg for ordnet det. Håper det ikke blir for dyrt, må jeg først bytte en er det vel like greit å bytte alle? Bilen har gått 135.000 km Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Okay! Ringer verkstedet i dag så jeg for ordnet det. Håper det ikke blir for dyrt, må jeg først bytte en er det vel like greit å bytte alle? Bilen har gått 135.000 km Dempere (og fjærer, men sannsynligvis ikke det som er problemet ut ifra beskrivelsen din) knirker når de vil og hvor de vil. Nå som det er penvær, ihvertfall i store deler av landet, må du huske at dempere og alt annet tørker. Nå har den gått og humpa på fuktige dempere, og når varmen tar over, vil den nærmest slipe seg tilbake til normalstand Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Vasket bilen i vaskehall, og hele greia forsvant så vidt jeg kunne høre! Sjekker ut litt mer i morgen, men er vel kanskje lurt å bytte foringer uansett (ble fortalt dette på verksted, da han hadde opplevd det samme selv) Lenke til kommentar
tNy Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Høres ut som dempertårnet utifra det du sier. Min startet med knirking, etter noen måneder hørtes det ut som metall mot metall, de kosta under 100 lappen per stk . 320 e36. edit: Bruk bimmers.no , der får du fort svar, og folka her godt med erfaring Endret 23. april 2008 av Ziuuung Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Hadde nøyaktig det samme på min E39 - byttet foringer og lyden forsvant. Endret 24. april 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Knirker litt i bilen min når jeg kjører over enkelte fartsdumper. Når demperne har stort utslag (men ikke brått, kommer jevnt) knirker det. Vet ikke helt hvilket hjørne det kommer fra, eller om det er flere. Er forøvrig EU-godkjent for bare en drøy måned siden. Gjør det egentlig noe? MB 190E, '92 mod. 155 000km. Endret 25. april 2008 av -Teddy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå