Gå til innhold

Problem med hjemmenettverk

Anbefalte innlegg

Har ein stasjonær PC med kablet tilknytning til DLINK-ruter og ein bærbar PC med trådløs tilknytning.

Eg skal nå dele mapper mellom desse to maskinene. Begge finner hverandre i nettverket. Men det er berre den bærbare som eg kommer inn på. På den stasjonære så deler eg mapper, men når eg går inn på "Nettverk" og finner den stasjonære,så skal eg trykke meg inn på mappene fra samme maskin,så skjer det ingenting,og etter en stund kommer det opp at det kan vere problem med nettverket,eller at eg må kontrollere banen. Mens eg kommer lett inn på den bærbare fra den stasjonære.

Begge maskinene har samme innstillinger i nettverks og delinssenteret og de har de samme innstillingene når det gjelder Brannmur. Har også prøvd uten, uten at det hjalp.

Syns det var litt rart at eg ikkje kom inn på de delte mappene når eg er på samme maskin...

Er det noen logisk forklaring på dette? Og mulig også en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det hjelper deg på noen måte, men kjører begge maskinene Vista? Jeg slet med noe av det samme problemet. Viste seg at jeg hadde valgt "Offentlig" i valgene over type nettverk, noe som gjorde at all fildeling og mappedeling var deaktivert. Kunne aktivere de igjen i Nettverk og Delingssenteret, som igjen gjorde at det fungerte.

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar.

Begge kjører Vista, og begge står på "Privat nettverk". Den stasjonære stod på offentlig nettverk,men blei forandret på. Går ut fra at en ikkje trenger dele filene på nytt etter at eg valgte Privat nettverk,kan uansett prøve på nytt.

Syns det er merkverdigt at ein finner begge maskinene,mens den eine ikkje går an å gå inn på,mens den andre fungerer fint med nøyaktig samme oppsett på Nettverksdeling og på Brannmurinnstillingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...