citronen Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 For ei tid tilbake røyk regreima på mondeoen min. Bytta motor, men har ennå ikke fått start på den. Starter drar, men det er ikke gnist på noen av pluggene. Noen som kan bistå? Jeg er tom for ideer; og bilen ryker på hugger'n innen uka. Haggiz! Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Års-modell, motor-type etc.? Endret 20. april 2008 av LiamH Lenke til kommentar
citronen Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 1994 1.8l DOCH Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Ikke noe vits å dra på huggern med den, da tar jeg den i alle fall. Fungerer coilen din? Høres nesten ut som noe problem rundt coil. Vet ikke om denne bilen har fordeler eller ei, har de det? Ta i alle fall å sjekk tenningsannlegget. Feilen ligger nok der. Hvor i landet bor du? Lenke til kommentar
citronen Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Horten, vestfold. Lenke til kommentar
FireNacho Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Vanskelig å hjelpe med så lite informasjon, men det høres jo ut som coil/fordeler problemer Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Vel er det ikke gnist på pluggene så da er jo problemet kokt ned til tenningsystemet, nå vet jeg ikke hvordan tenningsystemet på mondeo fungerer, men som regel en eller flere givere (hall giver) som gir pulser til tenningsystemet, fungerer ikke denne/disse sensorene så får du heller ingen gnist. Men vet du om byttemotorn fungerte slik den skulle da du anskaffet den?, må bare spørre. 1. Mål resistansen på coilen 2. Sjekk sensoren(e) (hall giver) 3. Sjekk også sikringene til styreenheten. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Bytta coil, pluggledninger og plugger fra den motoren som knakk tildigere - fungerer fortsatt ikke. SKal ta en kikk på sikringer i morra; og gå over sensorene. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Sjekk ledningsnettet til veivføleren. Hele kontakta smelter for den sitter for nærme eksosmanifoilen. Skal sitte til høyre for eksosmanifoilen nedi kroken inn bak svinghjulet. Kan være litt kødd og finne.. Veit ikke om jeg tenker på riktig motor i det hele tatt, men sjekk.. Har bare vært borti det en gang Ellers er det coilen og pluggkabler som pleier og ryke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå