-kga- Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) EDIT: Er ikke nødvendig med hjelp. Fant aldri feilen, men har skrevet om slik at jeg ikke behøver det som ga feil, bedre ble det også. Etter jeg la til " SubBehaviorList::iterator itrSubBehaviors; " og en som setter den til null i construktoren (Husker ikke om den starter på null som default) så har jeg fått noen error meldinger jeg ikke klarer og finne. Mulig det kan ha noe med att jeg er trøtt, slite, og lei, men kan også være att det er noe rart jeg ikke skjønner i det hele tatt. #ifndef COMPOSITE #define COMPOSITE #include "Atomic.h" #include <list> template<typename entity_type> class Composite : public Atomic<entity_type> { private: typedef std::list<Atomic<entity_type>* > SubBehaviorList; protected: SubBehaviorList subBehaviors; SubBehaviorList::iterator itrSubBehaviors; // HER public: Composite(entity_type* owner, int type):Atomic<entity_type>(owner,type) { itrSubBehaviors = NULL; } // Inne i klammene HER virtual ~Composite() { removeAllSubBehaviors(); } virtual void activate() = 0; virtual int process() = 0; virtual void terminate() = 0; virtual bool handleMessage() { return false; } void addSubBehavior(Atomic<entity_type>* b) { subBehaviors.push_front(b); } void removeAllSubBehaviors() { for(SubBehaviorList::iterator itr = subBehaviors.begin(); itr != subBehaviors.end(); itr++) { (*itr)->terminate(); delete *itr; } subBehaviors.clear(); } }; #endif Også har vi errorenne 1>------ Build started: Project: tttt, Configuration: Debug Win32 ------ 1>Compiling... 1>main.cpp 1>d:\skole\skole\optimering\skip list\tttt\tttt\composite.h(21) : warning C4346: 'std::list<Atomic<entity_type>*>::iterator' : dependent name is not a type 1> prefix with 'typename' to indicate a type 1> d:\skole\skole\optimering\skip list\tttt\tttt\composite.h(53) : see reference to class template instantiation 'Composite<entity_type>' being compiled 1>d:\skole\skole\optimering\skip list\tttt\tttt\composite.h(21) : error C2146: syntax error : missing ';' before identifier 'itrSubBehaviors' 1>d:\skole\skole\optimering\skip list\tttt\tttt\composite.h(21) : error C4430: missing type specifier - int assumed. Note: C++ does not support default-int 1>Build log was saved at "file://d:\Skole\Skole\Optimering\Skip List\tttt\tttt\Debug\BuildLog.htm" 1>tttt - 2 error(s), 1 warning(s) ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ========== Noen som kan si meg hva som er feil med de to nye settningenne, eller er det ett annet sted feilen er? Endret 21. april 2008 av Lord-KGA Lenke til kommentar
Dj_Offset Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Et ganske vanlig problem er dersom du har glemt å sette på et ; i en fil du inkluderer. Eksempel: 1 #include "minklasse.h" 2 3 struct A { }; Feilmeldingen klager tilsynelatende over et manglende semikolon på linje 3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå