Gå til innhold

Den store Grilltråden


n4w

Anbefalte innlegg

Hvilken pils er best ved siden av grillmat?

 

Heineken! Grilla litt forrige uke forresten, og da ble det ytrefilet med potetsalat, bearnaisesaus og diverse annet småtilbehør. Som drikke ble det iskald Heineken.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saus må man ha på biff, hvis ikke blir det tørt. En litt rennende potetsalat kan dog funke.

 

da tør jeg påstå at du steker biffen feil.

 

Hvilken pils er best ved siden av grillmat?

 

Heineken er jo det beste så tar den :) ellers blir det lyst øl.

Lenke til kommentar

Åhå!

Jeg satt i går med en nydelig marinert biff på grillen.

Tenna løp i vann bare biffen traff grillen. (En flott weber :wee:)

Og resultatet var forbløffende.

 

Her er en godt marinerings tips:

 

Marinade:

2 ss honning (2 båter presset hvitløk)

1/2 presset sitron

1 ss soyasaus

1 ss sherry

1/2 dl olivenolje

Lenke til kommentar

I morra blir det grillmat i kantina på skolen, altså det blir grilling av forskjellig kjøtt ute i skolegården, gleder meg til lunsj :) Har i det siste grilla på en elektrisk grill siden jeg har en stor,isolert, overbygd terasse. Er litt kjipt at den herlige grilllukta ikke kommer, men på en annen side er det digg at grillen blir varm med en gang. Når jeg er lat går det i forskjellige pølser aka bratwurst og krydderwurst med godt tilbehør. Ellers pleier jeg å kjøpe ferdig marinerte grillspyd i sverrige. Bare å sette på grønsaker:) Når det gjelder grillpils så syntes jeg Ringnes Pilsner fungerer utmerket til det meste. Er det veldig varmt kan det være godt med veldig lyst øl som miller og corona. :dribble:

Lenke til kommentar

Det er kanskje litt blasfemisk å spørre her inne, men hvordan er erfaringene med en nyere elektrisk grill? Jeg har dessverre ikke mulighet til å bruke kull i min leilighet, og gass høres egentlig litt mer omstendelig ut enn jeg har lyst til (hadde i utgangspunktet tenk på en enkel kulegrill). Og da tenkte jeg på elektrisk.. Men jeg er bekymret for resultat og ev.t. strømbruk (selv om det er maten som er den største bekymringen).

 

Anyone?

Lenke til kommentar

Skal du først ha en elektrisk grill, så skaff en ordentlig en. Den bør minst ha 2000 watt, slik at maten faktisk blir grillet, og ikke varmet/kokt.

 

Men det finnes kurante små gassgriller også, slik som weber q100.

 

Foreslår at du tar deg en tur til butikk og ser litt på de forskjellige grilltypene som finnes. og stikk gjerne innom flere butikker.

 

butikker som smartclub, jernia og plantasjen skal ha greit utvalg.

Lenke til kommentar

Jeg så i utgangspunktet på en fra OBH nordica på tror det var 2200W... Størrelsen på selve grillen er ikke den største bekymringen. Jeg har en god og stor terrasse, men reglene i sameiet forbyr kull :)

 

Så en (skikkelig) elektrisk grill kan gi greie resultater også?...

Lenke til kommentar
@ f00rk

Vi har grilling på skolen en gang i året når 7. klasse kommer på besøk. :hmm:

 

Men ellers:

 

Weber er den beste kull grillen syntes jeg.

Har ingen særlig erfaring rundt elektrisk/gas

 

7.klasse har grilling, bare du og noen andre raringer som sniker i dere noen pølser xD

Lenke til kommentar
Jeg så i utgangspunktet på en fra OBH nordica på tror det var 2200W... Størrelsen på selve grillen er ikke den største bekymringen. Jeg har en god og stor terrasse, men reglene i sameiet forbyr kull :)

 

Så en (skikkelig) elektrisk grill kan gi greie resultater også?...

 

ja den tror jeg vil gjøre jobben

 

Yess, i dag blir det grill til middag!

 

Hm, hvor er du ifra da? Spiser ikke griller til middag her i alle fall, er mer interessert i det som grilles på grillen. :D

 

lol :) grill til mat er det beste

Lenke til kommentar
Jeg så i utgangspunktet på en fra OBH nordica på tror det var 2200W... Størrelsen på selve grillen er ikke den største bekymringen. Jeg har en god og stor terrasse, men reglene i sameiet forbyr kull :)

 

Så en (skikkelig) elektrisk grill kan gi greie resultater også?...

 

ja den tror jeg vil gjøre jobben

 

Det ble en Weber Q100 :D Ganske digg med de små propan/butan flaskene. Også er det fint at den enkelt kan slenges baki bilen for "grill on the road" :p

 

Fortreffelig resultat *klappe på entrecoten i magen*

 

litt ot: det ble mye handel i dag. grill, ca 4kg entrecote (de hadde ikke mindre stykker!), blender (sommersmuudi må jo til), terrassemøbler og luftrenser (oss allergikere har det ikke bra vettu). Alt i alt, masse nytt som hjelper i nytelsen av nettopp grillen :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...