freke Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hvilken type grill har grillfolket her på forumet? Personlig skjer grillingen hos meg på en kulegrill, med kull. Jeg mener det gir best smak. Grilling skjer på gassgrill. Merket aner jeg ikke, men det er av null betydning for meg, siden jeg ikke vet hva naboen har heller I helga ble det ostepølser, en slags grill mix (ass. kjøtt), flintsteik og litt annet småsnacks som øl, smirre ice osv. Gøtt. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Brelett har, i motsetning til alle aldre smørtyper, en god smak. Bruker alltid Brelett på skiver, men det passer også veldig godt til maiskolber. Prøv det før du omtaler det som "bare sånn hvit tykk gugge", Addan. Tar selvsagt smøret på etterpå, slik at det smelter. Mmm.. Lenke til kommentar
Addan Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Har smakt brelett. Det er en hvis tykk gugge. Du kan ikke nekte for det. Og net det smaker ikke godt. Bremykt er godt Ikke brelett. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Brelett er så inni hampen til mareritt å smøre på brødskiva. Ender med å rive av all innmaten og sitte igjen med kun skorpa. Smøret er jo helt totalt håpløst å smøre ut uten å ødelegge brødet, med mindre du eter mursteiner. Soft er et mye bedre valg, god smak og er mulig å smøre ut på vanlig vis uten å rive opp brødet. Kjøpte også en flaske flytende bremykt her om dagen. Hadde det i bearnaisesausen jeg lagde, glad og fornøyd ble jeg sterkt skuffa da jeg kjente smaken fra smøret. Smakte helt forferdelig, kasta hele flaska etter en liten dæsj bruk, klarte bare ikke den horrible smaken. Gikk heller til innkjøp av melange og det er fortsatt favoritten. Endret 9. juni 2008 av Brian Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Putter du breletten i fryseboksen, du da? La oss ikke gå alt for off topic. Men etter min mening skal det være brelett på maiskolben. Easy as that. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Melange? Hva er det med folk og margarin her? Margarin holder bare til steking fordi plantefettet tåler høyere varme enn meieriprodukter. Til alt annet er jo smaken horribel. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Derfor jeg sier kviteseidsmør. DET er smør med ordentlig smak Lenke til kommentar
Essem Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 http://www.tine.no/page?id=26&key=11513&cat=638 Høres jo helt strålende ut, må testes en gang Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Putter du breletten i fryseboksen, du da? Nei, hadde den faktisk i kjøleskapet, føltes som om jeg skulle smøre på brødskiva med en isterning. Melange? Hva er det med folk og margarin her? Margarin holder bare til steking fordi plantefettet tåler høyere varme enn meieriprodukter. Til alt annet er jo smaken horribel. Er du stein eller? Melange er langt bedre enn brelett, min smak iallefall. Takler ikke bremykt smaken, husker ikke hvordan jeg skal beskrive smaken nå, men en gammel vinduskarm hadde vært en større fristelse. Melange er bedre en bremykt, både til steking og tilsetning i saus etc. edit: hm, må prøve det kviteseidsmøret en gang jeg får anledning. Endret 9. juni 2008 av Brian Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Husk at dere også får kvitesidsmør med hvitløk og kviteseidsmør med krydder om dere skal ha bakt potet intill noe. Bakt potet er jo også en klassiker inntil grillmaten. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 bremykt er jo mesteparten meierismør, noe som gir mye bedre smak enn margarin som brelett og melange. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Meierismør > alt annet plantebaserte greier. Eneste grunnen til at menlange er så utstrakt brukt her i landet er vel at det tidligere var mye billigere enn ekste smør? (Kilde: min mor) Det er ikke lengre tilfellet og det er ikke noen grunn til å ikke bruke skikkelig meierismør lengre. Smaker bedre og du bruker mye mindre av det til steking fordi det ikke trekker inn på samme måte heller. Og smaken er jo overlegen, det er derfor bremykt smaker bedre enn Brelett, som -drugiS- nevner. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Derfor jeg sier kviteseidsmør. DET er smør med ordentlig smak Helt enig. Det eneste negative med det produktet må vel være at det til tider kan være vanskelig å få tak i. Det virker som om produksjonen er litt sporadisk. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Putter du breletten i fryseboksen, du da? Nei, hadde den faktisk i kjøleskapet, føltes som om jeg skulle smøre på brødskiva med en isterning. Hvor i kjøleskapet? lenge siden det er avrimet? Hvor mange grader har du i kjøleskapet? Selv spiser jeg brelett på baguetter, loff og rundstykker, og på maiskolber ved grilling. På brødskiver spiser jeg ikke smør. For min del: Brelett på maten, soft under tilbereding. (Om ikke olje av div. slag istedet) Lenke til kommentar
Brian Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Nå skal det nevnes at det er noen år siden jeg kjøpte breletten, men kjøleskapet den gang var det ikke noe galt med. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Lenge siden det var noe aktivitet her. Har været ødelagt grillsesongen? Et tips som kan legges til på forsiden: Dersom du har grill med lokk (de fleste griller har det), SKAL det være på under grilling. (Forutsatt at det er luftehull i det, ellers slokner jo grillen) Grunn: Maten blir saftigere, det går raskerer fordi varmen slår ned igjen fra lokket og steker maten på oversiden også, uten lokk går mye av varmen rett til værs uten å gjøre nytte for seg. Ellers så jeg det var noen her som hadde kjøpt seg en Weber Q100. Har du prøvd å steke pizza på den? Tror det skal følge med oppskrift på det, hvis ikke skal jeg skaffe den til deg. Smaker fortreffelig når man har lyst til å bruke grillen til mer enn vanlig grillmat, eller i tillegg til alt annet man måtte finne på å slenge på grillen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Pizza? nei det er ikke prøvd (det var meg med Q100 (selv om den er oppgradert til Q140 ) Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Q140 er den elektriske Tipper det er Q200 du tenker på. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) bøøh Q120 mener jo selvsagt. (d.v.s. sidebordene ) Endret 23. juni 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Essem Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 http://www.aftenposten.no/forbruker/pengen...icle2495209.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå