Gå til innhold

Den store Grilltråden

n4w

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Hvilken type grill har grillfolket her på forumet? Personlig skjer grillingen hos meg på en kulegrill, med kull. Jeg mener det gir best smak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Velkommen i gjengen for oss som har smaken for ordentlig grilling. :)

Kan folk begynne å skrive hva de har grillet på, når de poster?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Har grillet på kull, gass og elektrisk. Elektrisk gav etter min mening det værste resultatet, gass var ok, men ble det samme som å lage det innendørs på komfyren. Mens kullgrill er helt klart det beste om man er ute etter den idelle grillsmaken

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Vi har en kjedelig elektrisk grill. Veldig effektiv og enkel å bruke, og alltid et godt resultat, så klager ikke. Dog er favoritt grillen selvfølgelig kulegrill med kull. Ingenting er som marinert biff/kylling, en maiskolbe med Brelett og salt/pepper kombinert med bakte poteter og en iskald cola. :)

Lenke til kommentar

Griller på en Weber Q100 gassgrill (modifisert til Q140(?) med sidebord) :) Skulle helst hatt en enkel kulegrill, men reglene i sameiet tillater det ikke, så da ble det "next best thing" (til omtrent 20 ganger prisen på den kulegrillen jeg hadde tenkt å kjøpe.. jaja, så har jeg den mer enn 1 sesong da ) :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det smelter jo uansett når man hiver kolben på grillen, så jeg skjønner ikke hva som er "the big deal".

Fremgangsmåte for å grille maiskolber:

- Legg maisen på en tallerken og smør smør over dem.

- Dryss dem så med salt (og eventuelt pepper).

- Legg dem på grillen til de får en gyllen farge. Gjerne til endene begynner å få nyanser av sort.

Eller snakker vi om å ta smør på etter kolbene er grillet ferdig?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...