guardianpegasus Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hvis du ikke liker koteletter osv. så finnes jo en hel haug alternativer da... fisk, kalkun, forskjellige andre kutt av både ku og gris, eller lam osv. koteletter er vel mer til å steke i panne og greier, litt mer hverdagslig? Pølser også kommer jo i utallige former og variasjoner og det er stor forskjell på produsenter osv. personlig foretrekker jeg ostepølser, baconpølser, eller de forskjellige krydrere sakene som nå kan oppdrives. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hvis du ikke liker koteletter osv. så finnes jo en hel haug alternativer da... fisk, kalkun, forskjellige andre kutt av både ku og gris, eller lam osv. koteletter er vel mer til å steke i panne og greier, litt mer hverdagslig? Pølser også kommer jo i utallige former og variasjoner og det er stor forskjell på produsenter osv. personlig foretrekker jeg ostepølser, baconpølser, eller de forskjellige krydrere sakene som nå kan oppdrives. Forsåvidt har du rett, men jeg spiser ikke svin (unntaket er servelat tror jeg), og jeg liker ikke pølser - og det inkluderer baconpølser, ostepølser osv. Bacon kan være godt en gang i blant, men jeg får noia av fett osv, slik som fettrander på koteletter osv. Dessuten synes jeg veldig mange pølser smaker likt, også kyllingpølser, selv om det til nøds går. Kalkun er greit, men fortrekker kylling. Fisk er godt ja, glemte å nevne det. Lam spiser jeg ikke og storfekjøtt kan være godt, men jeg spiser ikke biff osv. Og ja - jeg er faktisk oppvokst i et hjem med foreldre som ikke er kresne for de som lurer. Så jeg er vant til å måtte smake på det meste, jeg bare gidder ikke å presse i meg noe jeg synes er ekkelt og gir meg avsmak i munnen.(..) Jeg elsker derimot fisk, det har jeg gjort siden jeg var liten. Synes forresten også at hvitløksbrød er veldig godt. Endret 30. mai 2008 av yvonne2 Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Smaken er som baken, alle har en Mye rart jeg ikke liker også. Inkludert fettrander. De skal bare være på når man steker/griller. Det er ikke meningen at de skal spises hehe. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Dagens Meny: Flintstek type marinert. Maiskolber Grillede Poteter Potetsalat (om nødvendig) Jeg spist nettopp hamburger, men jeg må si jeg gleder meg til i kveld. Endret 31. mai 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Smaken er som baken, alle har en Mye rart jeg ikke liker også. Inkludert fettrander. De skal bare være på når man steker/griller. Det er ikke meningen at de skal spises hehe. Det vet jeg, men bare det er på maten min så får jeg helt avsmak, retten og sletten. Det er akkurat som en brødskive som har smør på seg. Selv om man skraper av smøret og sier at "nå må det vel gå an å spise den, den har jo nesten ikke smør på seg", så vil det allikevel ikke fungere. Tanken på smør eller fettrander gjør meg skikkelig kvalm. Så da tyr jeg til mat som jeg faktisk liker. Nå er jeg heldigvis voksen og kan bestemme selv om jeg skal orke å presse i meg noe kun fordi alle andre gjør det. Noe jeg ikke gidder, med mindre noen har disket opp mat til meg. Da spiser jeg selvsagt for å være høflig. Endret 31. mai 2008 av yvonne2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 I dag grillet vi chillimarinerte koteletter og grillribbe! Utrolig nam. Lenke til kommentar
Kaggen Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Her åpna vi grillsesongen i forrige uke med pølser og marshmellows. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Dagens middag ble konsumert hos svigers, og besto av: - Flintstek - Stekte poteter - Grønnsaker og diverse tilbehør Særdeles godt. Om nom nom nom. Grilling skaper ultimat sommerstemning, bortsett fra at jeg ikke drakk øl i dag. Lenke til kommentar
Addan Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Har grillet de fire sisste dagene jag Grillpølser, hamburgere, marinert svin indrefilet, marinert kylling, mm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Nyt det mens det varer. For alt vi vet kan sommeren bli som i fjor. Men det skjer jo selvfølgelig ikke i år. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Ostepølse /m bacon er digg, har brukt Leif Vidar de siste gangene, men lite ost i de synes jeg, eller lite smak. Noen som har tips til ostepølse med skikkelig smak? Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Har tenkt å grille på lørdag, etter som foreldrene er på hytta. Har dere noe digg å foreslå? Har tenkt å kjøpe inn grill spyd å maiskolber. Håper dere har noen forslag Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Fikk så sinnsykt lyst på et stort og saftig indre filèt av okse nå, med bernesaus. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Ikke verre enn å stikke ned på butikken det. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Vell, spesielt billig er det ikke, og penger er det mindre av. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Spareribs i dag, om nom nom nom.. Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 gjorde det enkelt i dag. maiskolber rollerburger sesambrød fyll opp brødet med agurk, løk, mais, ketchup og dressing. nam nam ferdig på 10 min, fra start til slutt Lenke til kommentar
Brian Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Var så lat i går at jeg dro på big horn steak house. Men det var uansett et herlig grillet kjøttstykke som ble servert (indrefilet selvfølgelig), med mye frisk salat, bakt potet og ikke minst bearnaisesaus. Bearnaisesaus passer til alt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Ja, da kjenner jeg lukten av nytent grill! Det blir deilig å spise ute i sommervarmen. Edit: Det ble grillspyd, grillede maiskolber og masse annet nam. Endret 8. juni 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
n4w Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Nyt det mens det varer. For alt vi vet kan sommeren bli som i fjor. Men det skjer jo selvfølgelig ikke i år. Sant. Men kansje vi er heldige? Tror det er spåd et ganske flott vær i nesten hele sommer. Sansyneligvis noe regn, men tror det skal se fint ut over hele landet. Wich means, moar grilling for oss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå