Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mystefistisk RAM problem

Anbefalte innlegg

Plutselig en kveld her så restarta PC-en seg helt uten videre, og den sto fast på POST, i en loop.

Etter å ha prøvd å fjerne alt unødvendig som kan trekke strøm, skifta skjermkort, cleara cmos, flasha cmos med siste bios, så fant jeg ut at det var rammen sin feil.

Har 4x1gb Corsair ddr2 6400 brikker.

Når jeg har 2 brikker i vanlig dual channel, er den stabil som stein, men med en gang jeg dytter inn 1 eller 2 brikker til så får jeg problemet igjen. Har prøvd alle mulig kombinasjoner, dual channel med slot 1 og 3, 2 og 4 etc etc.

Er det hovedkortet som er synderen?

C2D E6600

ASUS P5W DH

4GB Corsair 6400

EVGA Geforce 8800GTS 512mb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Plutselig en kveld her så restarta PC-en seg helt uten videre, og den sto fast på POST, i en loop.

Etter å ha prøvd å fjerne alt unødvendig som kan trekke strøm, skifta skjermkort, cleara cmos, flasha cmos med siste bios, så fant jeg ut at det var rammen sin feil.

Har 4x1gb Corsair ddr2 6400 brikker.

Når jeg har 2 brikker i vanlig dual channel, er den stabil som stein, men med en gang jeg dytter inn 1 eller 2 brikker til så får jeg problemet igjen. Har prøvd alle mulig kombinasjoner, dual channel med slot 1 og 3, 2 og 4 etc etc.

Er det hovedkortet som er synderen?

C2D E6600

ASUS P5W DH

4GB Corsair 6400

EVGA Geforce 8800GTS 512mb

Hei!

Jeg har nesten samme konfigurasjon som deg, og har vært borti samme problem. Ta ut alle brikkene, sett inn en og en av gangen, og prøv å starte helt til du setter inn den brikka som forårsaker at maskinen din stopper. Da har du finni feilen din! Funka fint for meg! ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...