Brian Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hei Da mitt gamle Asus P5N-E SLI kort tok kvelden, så gikk jeg til innkjøp av et Gigabyte GA-EP35-DS4. Men ganske fort merket jeg at ting ikke stemte. Temperaturverdiene henger ikke på greip, og etter to sek med orthos så ligger cpu på 95-100 grader, og hovedkortet på 90+ grader. Selv når jeg kjenner fysisk på kjøleribbene, så merker jeg knapt noen varmeforskjell, så de er sikkert ikke mer enn 30-40 grader maks egentlig. Problemet med dette blir jo at sikkerhetssystemer slår inn når cpu passerer 95 grader, noe som omtrent skjer med en gang, derfor kan jeg ikke bruke PC-en til tyngre oppgaver. Jeg flasha også biosen i dag til nyeste versjon (F3), men likevel er problemet der enda. Jeg har også vannkjøling, så jeg finner det merkelig at temperaturene skal bli så høye. Jeg har også skyhøye idle verdier, og jeg får lett 60 grader på cpuen bare jeg åpner mozilla. vcore er på 1,5, men selv ved vcore på 1,2 så blir temperaturene voldsomt høye. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hva slags cpu og viser bios også samme ville temperaturer? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 oppdater bios. trenger du 1.5 vcore?! har du exstrem OC? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 (endret) har testet med Everest, Coretemp og Speedfan. Bios viser også samme verdi som programmene. Cpuen det er snakk om er E6850. edit: kjeLL//: jeg har allerede oppdatert bios, det står også i førsteposten. Ja jeg driver med ganske heftig klokking. Men når det også blir varmt med 1,2 vcore + at jeg har vannkjøling, så utelukker jeg cpu spenninga som noe problem i første omgang. En annen indikasjon på at hovedkortet kan være problemet, er at også hovedkortet blir over 90 grader varmt, noe som hadde tatt livet av det rimelig kjapt. jeg har ikke gjort noenting med hovedkortet, og jeg nekter å tro at de gir ut et hovedkort som opererer på 90 grader. Endret 20. april 2008 av Brian_N Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Tror du må kjøre en RMA på det kortet, dette er såvidt jeg vet ikke noe kjent problem med dette kortet. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 RMA? Returnere den mener du? Jeg er villig til å prøve absolutt alt mulig annet, retur er siste utvei. Er så sinnsykt trangt og mye jobb å få bytta hovedkortet når det er vannkjøling og lite kabinett. Sleit som bare juling da asus kortet tok kvelden, og har derfor litt noia for å bynne på enda en gang. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 mere spenning er IKKE bedre!! du kjører selvsagt på så lav spenning som systemet ditt tillater før det blir ustabilt! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Ja jeg er fullstendig klar over det, jeg har jo klokka i flere år nå. Men jeg klokker litt mer enn 300mhz, derfor trengs det ekstra spenning. Men selv på stock vcore lå den nesten like høyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå