Gå til innhold

Scart til VGA fungerer ikke. Hva er galt?

foenix

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Scart til VGA kabel hos Biltema for å overføre signaler fra en DVD-spiller til min LG skjerm, men det ser ikke ut til at jeg får noe bilde. Jeg har prøvd å forandre AV1-instillingene fra video til RGB men med samme resultat.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, si det. En ting er helt sikkert, den kan ikke brukes til det du ønsker. Det er ikke mulig å koble S-Video til VGA.

Det finnes derimot en del projektorer som bruker VGA kontakten til flere funksjoner. Det er da en meny hvor man kan velge hva slags signal som kommer inn.

Tipper det er mange som sitter med slike kabler og lurer på hvorfor det ikke virker.

Lenke til kommentar

Jeg har stussa på hvorfor mange selger slike kabler uten noen særlig form for opplysning. Biltema har en del overganger som i de aller fleste situasjoner aldri vil fungere.

Det er stor forskjell å lage over gang fra en kontakt til en annen, og det å faktisk konvertere signalet til et annet type signal. Og det er det siste som de aller fleste har behov for. Ellers gjør du jo ingenting med signalet.. du bare sender det over et annet medium... noe som fører til at det ikke blir forstått av mottakerdelen, eller brukeren som ikke skjønner hvorfor det ikke fungerer.

Selv om du putter et norskt cover på en arabisk bok, så vil du fremdeles ikke forstå innholdet (med mindre du kan arabisk). Og det vil heller ikke tv'n heller gjøre om du sender vga signaler over s-video. Ettersom signalene fremdeles er vga, mens mottakeren forventer s-video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...