Oly Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hei. Jeg er på utkikk etter bil nå, og kom over en Audi 80 Stasjonsvogn 94 modell med 2.0E motor. Den er manuell giret, og det som jeg lurer på er om noen vet sånn noenlunde hva en slik bil bruker av drivstoff per mil? Jeg har fra før en Volkswagen Passat kombi med 1.8 liters motor, og den bruker ca 0,7 pr mil ved vanlig kjøring (ikke bykjøring). Jeg har ikke lyst på en bil som bruker allverdens med drivstoff i disse tider, ettersom bensinprisen ikke er noe spesielt lav nå. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Disse bruker ikke så sinnsykt mye på mila (kanskje fra 0.8-1,2 l alt etter kjørestil), men dette er vanvittig trege og ganske "døde" motorer. Tror ikke jeg ville kjøpt en slik... Har kjørt både 1.8 og 2.0-liter og det er vanvittig lite futt i disse. Dyre deler er det også. Søstra mi hadde en 2.0-liter stasjonsvogn og det er en bil jeg ikke unner noen å eie. Masse tull og småfeil hele tiden. Vurder en annen bil, hvis du spør meg! Det er sikkert mange som er uenige, men det vil alltid være noen som forguder et merke eller en modell uansett hvilke problemer det fører med seg. Enkelte har sikkert også eid en slik bil uten så mange problemer, så du får i allefall håpe at du får en som er i god stand uten alt for mye tull... Endret 20. april 2008 av LiamH Lenke til kommentar
Oly Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Bilen jeg så på er kjørt 192 000 km, og er EU godkjent til April 2010. Jeg har sett at disse kan bli kjørt til oppimot 400 000 km før de blir opphogget, så de kan nok kjøre en del før de går ut på dato. Men hvis dette bare er biler med masse tull på, og i tillegg bruker såpass mye drivstoff (0,8-1,2), spørs det om dette er noen aktuell bil for meg å skaffe seg. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Siste generasjon Audi 80 er noe av de mest driftsikkre bilene som Audi har hatt. 2.0E (merk E`en) har 115hk og går faktisk rimelig bra, 2.0 og 1.8S har begge 90hk og er lite glad i forbikjøringer og oppoverbakker. De aller fleste jeg sett som har hatt problemer med Audi 80 av nyere dato har vært bruktimporterte biler, og de som har hatt befattning med bruktimporterte biler vet at det kan skjule seg mye snusk når en ser litt mer nøye på disse bilene. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Ikke hør på disse to som har svart, Oly. Vent litt, så kommer Audiquy og gir deg svaret du ønsker å høre. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Ikke hør på disse to som har svart, Oly. Vent litt, så kommer Audiquy og gir deg svaret du ønsker å høre. Hva du baserer denne uttalelsen på er ikke godt å si da du ikke begrunnet den, Retningslinjene, punkt #1 og #2 (den komplette utgaven) anbefales lest da det virker som du har "glemt" dem, spesielt den delen om å være saklig. Bruktbiltest Audi 80 (1985-1994) fra bladet BIL Endret 20. april 2008 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Har aldri lest retningslinjene. Var ikke noe krav da jeg registrerte meg for 6 år siden. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Ikke hør på disse to som har svart, Oly. Vent litt, så kommer Audiquy og gir deg svaret du ønsker å høre. Nei, det er bedre å lukke ørene til de som forteller deg akkurat det du ønsker å høre kommer til ordet... Hva er det du egentlig mener med en slik uttalelse? Rebel-Rider: Vi er forsåvidt enige. Mulig det er jeg som er for kravstor til ytelse, men disse bilene (2.0E) synes jeg det er veldig lite futt i. Poenget mitt er uansett å vite at den bilen han kjøper ikke er en som er full av feil, da det er et mareritt å eie disse bilene hvis de er i dårlig stand. Der er, som nevnt, brukt-importerte modeller et stort fare-signal. Endret 22. april 2008 av LiamH Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Ikke hør på disse to som har svart, Oly. Vent litt, så kommer Audiquy og gir deg svaret du ønsker å høre. Ja, hva mener du egentlig med dette? Selvfølgelig er Audi bra bil, men ikke alle som holder det de lover! Viss det er en bil jeg har dårlig erfaring med så er det faktisk Audi 80! Har ikke prøvd 2literen, men 1,8 hadde faren min i ganske mange år og den var helt jævlig for å si det mildt! Måtte stoppe halvveis over fjellet og kjøle den ned. Dessuten er ikke Audi 80 fin i det hele tatt! Formen er liksom så kjedelig! 80 og A2: Da hadde jeg heller vurdert en gammel 100. De går glatt over 500 000 Er du interessert i noe kjedelig men som holder kjøper du toyota! Audi har MANGE feil, men jeg kommer aldri til å velge noe annet. Er mer opptatt av komfort og kjøreglede enn stygge kjedelige biler som liksom skal holde i 50år. Har aldri lest retningslinjene. Var ikke noe krav da jeg registrerte meg for 6 år siden. Men er ett krav nå! Endret 23. april 2008 av Audiguy Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Wow! Det må være den mest ærlige og redelige posten jeg har lest (nei, jeg er ikke sarkastisk)! Godt å se at folk som liker et bilmerke faktisk kan være objektive i sine vurderinger. Takker for det, Audiguy! Jeg har samme forhold til Opel. Det er enkelte modeller som har hatt forferdelig mye tull med seg og 90-tallet har ødelagt mye for ryktet deres, men jeg kommer alltid til å ha et spesielt forhold til disse bilene og vil nok bestandig ha en Opel i min oppkjørsel. Billige deler og lette å skru på! Audi har andre sterke sider enn bl.a. Opel har, men også andre svake sider. Det er rett og slett en snakk om hva man ønsker ut av en bil og hva man er villig til å betale for... Likevel, så føler jeg en forpliktelse til å advare mot de modellene som ikke holder mål, selv om de er gitt ut av et bil-merke som jeg liker. Ved å forsvare dårlige produkter og anbefale folk å kjøpe dem, så ødelegger man ryktet til dette bil-merket ved å spre de dårlige modellene videre til fremtidige misfornøyde kjøpere. Da er det mye bedre å være ærlig og heller guide folk til de modellene som fortjener å forbli på veien, istedet for å holde de dårlige modellene borte fra bilopphuggeren kun for å slippe å innrømmer feil hos sitt eget favoritt-merke... Endret 23. april 2008 av LiamH Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Helt enig der Audi har vel spesielt mye feil med sine biler på slutten av 80tallet-begynnelsen av 90tallet. Min Audi 100 er ett sinnsykt godt eksempel. Sitter nå med en bil som ikke starter, og det etter en mekaniker har brukt timesvis med arbeid på den Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jaha? Starter ikke, som i helt død eller som i ikke tenning, men at starteren drar rundt? Lenke til kommentar
EnTrønder Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hei. Jeg er på utkikk etter bil nå, og kom over en Audi 80 Stasjonsvogn 94 modell med 2.0E motor. Den er manuell giret, og det som jeg lurer på er om noen vet sånn noenlunde hva en slik bil bruker av drivstoff per mil? Jeg har fra før en Volkswagen Passat kombi med 1.8 liters motor, og den bruker ca 0,7 pr mil ved vanlig kjøring (ikke bykjøring). Jeg har ikke lyst på en bil som bruker allverdens med drivstoff i disse tider, ettersom bensinprisen ikke er noe spesielt lav nå. Hei Jeg har hatt en '92 Audi 80 2.0S (den med den late 90-hesteren). Tror forbruket på en 2.0S er noe høyere enn på en 2.0E. Min brukte 0,7 pr mil på langkjøring og ca 0,9 pr mil på bykjøring. Med langkjøring mener jeg max 90km/t, over det så drakk den bensin. Mulig det skyldes den svake motoren... Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jaha? Starter ikke, som i helt død eller som i ikke tenning, men at starteren drar rundt? Starteren drar rundt og den starter nesten også...... Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Har aldri lest retningslinjene. Var ikke noe krav da jeg registrerte meg for 6 år siden. Men er ett krav nå! Nå får jeg opp en stygg rød boks med oppfordring om å lese retningslinjene gitt. De som administrerer forumet registrerer tydeligvis hvem som har lest retningslinjene og ikke. Endret 30. april 2008 av spøkelse Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Alle har fått det i forbindelse med omlegging av reglene, ingen som er ute etter deg. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Jeg har forresten kjøpt Audien jeg snakket om nå; har hatt den et par dager, og er svært fornøyd med den. Det var noe helt annet å kjøre en Audi 80 '94 enn en VW Passat '86 Endret 1. mai 2008 av Oly Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg har forresten kjøpt Audien jeg snakket om nå; har hatt den et par dager, og er svært fornøyd med den. Det var noe helt annet å kjøre en Audi 80 '94 enn en VW Passat '86 grattis 94 modellen holder sikkert lenger enn den faren min hadde! Det var '89! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå