ArneJ. Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Spørsmålet er rett og slett ganske enkelt. Skal du klokke cpuen, om svaret er nei gå for e8400-8500. Den vil yte mye bedre stock. Skal du klokke så er quad greit nok. Min q6600 var en stor flaskehals i 8800 gt SLI når jeg kjørte på stock, får endel fps drops. Jeg har selv hatt e6600 på høyere hastighet enn q6600 og den var stort sett raskere i det meste jeg testet den i kontra quaden. Tror jeg blir å sette quaden i htpcen min og kjøpe meg en 8400/8500. Ingen pc er framtidsretta uansett hvor rå den er på kjøpetidspunktet. 1-2år fram i tid kommer det noe nytt som alle "må" ha. Feks. ny dx modell eller nye shadere. Og kan skrive under på at 8800gt SLI ikke yter nært dobbelt så raskt som et 8800gt kort i brorparten av spillene jeg har testet det i. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Trenger ikke 64bit for å kjøre 4GiB ram nei. Vista SP1 støtter inntil 64GiB ram. Det er riktignok max 4GiB per prosess. Uhm, hvor har du fått det fra? Ja her er det nok misforståelser ute å går. Såvidt jeg kan se bruker 32-bit windows PAE Mode kun for å benytte en prosessor funksjon http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension Windows XP SP2 and later by default on processors with the no-execute (NX) or execute-disable (XD) feature runs in PAE mode in order to allow NX. The NX (or XD) bit resides in bit 63 of the page table entry, and without PAE, page table entries only have 32 bits; therefore PAE mode is required if the NX feature is to be exploited. However, desktop versions of Windows (Windows XP, Windows Vista) limit physical address space to 32 bits for driver compatibility reasons. Jeg har hvertfall en server med 32bit linux hvor jeg har 8GiB minne. Kan bruke alle 8 også, men en prosess kan kun bruke max 4GiB. Det ødelegger litt for meg så jeg måtte sette opp en 64bits server istede. Ser man på diagrammet på wiki siden om PAE så ser man at Vista SP1 32bit støtter inntil 64GiB minne Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Ser man på diagrammet på wiki siden om PAE så ser man at Vista SP1 32bit støtter inntil 64GiB minne Det er en liten Citation Needed ved den, men greit nok. Win XP 32-bit støtter visst bare 4GB uansett. Jeg ville ikke kjøpt noe annet en 64-bit Vista i dag alikevel. Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det kan hende mye innen 2 år spesielt i spillebransjen. Men du har rett at ein E8400 vill vere bedre i spel i dag ja. Men me veit jo ikkje kva framtiden vill bringe. Eg har no vertfall kjøpt meg ein Q9450 men eg bruke meir pc med multitasking en det eg gjer på spel men til slutt og sist er da opp til kjøparen kva han velge. Du må jo lese hva trådstarter skal bruke maskinen til, ikke bare anbefale det du har kjøpt til ditt bruk. Det er som å anbefale en byggarbeider å kjøpe en spade for å grave(for det var det du trengte til hullet ditt) når han egentlig trenger en gravmaskin til en mye større jobb. (bortsett fra at i denne sammenhengen var det omvendt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå