Sceolan Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 1-2 eller 3 timer er ikke nok for å være sikker på at maskinen er stabil. Det kan kanskje fungere i endel spill, og dersom man klarer å holde samme temperatur i rommet over tid. Men vanligvis vil det dukke opp rare feilmeldinger osv. dersom maskinen ikke er prime-stabil. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 det finnes alltid situasjoner der et spill eller program vil kræsje en pc selv om den er primestabil. det er flere som sier at 1 time er nok, og for de har det nok også vært det. men jeg mener fremdeles at 12 timer er en fin grense. det er ikke noe problem å sette på prime føre du legger deg. da har den fort gått 7-8 timer når du står opp, så da er det bare å surfe inn de siste 4 timene. min erfaring er at dersom den ikke kræsjer i løpet av de første 6 timene så går den greit igjennom de neste 6 også. men har opplevd flere ganger at den stopper på 2,5 eller 4 timer. det er i mine øyne ikke godt nok. men folk er forskjellige og mener forskjellige ting. om du vil kjøre prime 24 timer så er det greit for meg. dersom du mener det holder med 30 minutter så er det også greit. konklusjonen er at jo lenger du velger å la prime gå, jo mindre sjanse er det for at du får problemer når du skal bruke den til vanlig bruk. men temperaturer er viktige, prime testing er viktig å gjøre når det er varmere enn vanlig. helst med så mye som 5 grader eller mer. f.eks. på et LAN så kan det bli ganske mye varmere enn hjemme. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 stemmer dette at 1 time orthos er 12 timer prime da?? da er jo isåfall det veien og gå for de utålmodige Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Det hadde vært artig å vite ja:D jeg som er så tålmodig:P Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 stemmer dette at 1 time orthos er 12 timer prime da?? da er jo isåfall det veien og gå for de utålmodige Det er vel ikke store forskjeller mellom prime og orthos, har tilogmed lest et sted at prime95 er hardere enn orthos Lenke til kommentar
radivx Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Ingen system er stabile over tid. Det er opp til brukere selv å sette en definisjon for HVOR stabilt system de ønsker. Om maskinen greier økter på 8 timer er sannsynligheten for at den greier 16 også relativt stor, men langt i fra garantert. Om du skal sikre at du har et system som ikke feiler må man strengt tatt teste på de applikasjonene som blir brukt. Prime og andre benchmarking verktøy hjelper bare å luke ut fundamentale ustabiliteter og de fleste er rimelig spesifikke i oppgavene sine, følgelig er det deler av systemet som ikke blir testet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå