hans A Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Har en Panasonic TH-42PX80. (Plasma) Er det noen som har prøvd å bytte om fra analog til digital kabelTV? Er det stor forskjell? Synes bilde er veldig kornete på min analoge kabelTV. Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hvis du i tillegg har dårlig signal med det analoge, vil du merke kjempe forskjell med en så stor TV om du bytter til digitalt! Det er nå i allefall min erfaring og mening Lenke til kommentar
hans A Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Ja signalet er faktisk ganske dårlig. På f.eks fotballkamper blir spillerne veldig uklare. Men også på andre programmer merker man den dårlige kvaliteten. Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Jeg har digital kabel og la ikke merke til noen nevneverdig forskjell da jeg byttet, men så er TVen min så gammel og elendig at jeg har dårlig bilde uansett signal. Hvis jeg skal synes litt antar jeg forskjellen kommer an på hva problemet er. Er det skurring og flimring som med en gammeldags dårlig bordantenne kan det virke som om du har et dårlig analogt signal. Da vil digital kabel antagelig hjelpe litt. (Det kan også hende at det vil hjelpe å klage til leverandøren på at de har feil på kabelnettet.) Men et digitalt signal har fortsatt samme oppløsning som det analoge, så mindre kornete kan du ikke regne med at bildet blir. Da er problemet heller at TVen din er gjør en dårlig jobb når den skalerer bildet. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Det er snakk om skurring. Dvs du ser mye kornete støy, som ved en gammel bordantenne. (Ingen striper) Det er et ganske gammelt kabel-TV nett. Men det er forskjell fra kanal til kanal. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Det er latterlig stor forskjell på analog og digital tv. DigitalTV ligger tett opp til kvaliteten fra en vanlig dvdspiller vs analog. Oppgrader asap om du har valgt å bruke 10 lapper på en tv - du får ikke utnyttet den med analog. Tråden er forøvrig feilpostet og flyttes til kabel-tvforumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå