Gå til innhold

18" lg lcd skjerm hos komplett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ta en titt på PS data, de er ganske informative innen LCD skjermer, viktigst av alt er tiden skjermen bruker på og slå av og på punkter.

skal du ha en bra skjerm bør den ikke ha høyere total enn 20 ms

på og slå av og på punkter.

sterkt annbefalt er Hitatchi's CML174SXW (totalt 16 ms)

denne skjermen er bedre enn de fleste vanlige skjermene (CRT)

Lenke til kommentar
ta en titt på PS data, de er ganske informative innen LCD skjermer, viktigst av alt er tiden skjermen bruker på og slå av og på punkter.

skal du ha en bra skjerm bør den ikke ha høyere total enn 20 ms

på og slå av og på punkter.

sterkt annbefalt er Hitatchi's CML174SXW (totalt 16 ms)

denne skjermen er bedre enn de fleste vanlige skjermene (CRT)

hjelper lite med rask response hvis svart er grå og rød er orange :D

kontrast teller like mye spør du meg

Lenke til kommentar
hjelper lite med rask response hvis svart er grå og rød er orange :D  

kontrast teller like mye spør du meg

Helt enig! Pluss lysstyrke og betraktningsvinkler, naturligvis. Man må se på helheten. Mange av skjermene med lavest responstid benytter LCD-paneler hvor man har gått på kompromiss med andre ting for å kunne oppgi lav responstid. Responstiden blir av enkelte sett på som et "magisk" tall, ikke ulikt watt-angivelse på stereoanlegg. Finn ut hva slags LCD-panel som sitter i skjermen, er mitt råd. Det er bare en håndfull produsenter av disse panelene, og det er forholdsvis lett å holde oversikt over fordeler og ulemper de har i forhold til hverandre, og hvem som har kommet med det nyeste og beste.

Når det gjelder den LG-skjermen, ville jeg absolutt ikke kjøpt en så stor LCD-skjerm uten DVI-inngang. Hvis man på død og liv må ha en billig 18-tommer, så selger MPX en Compaq som ser bedre ut.

Lenke til kommentar

Siden du nevner responstid og watt. På samme måte som det ikke finnes noen standard for hvordan man måler watt på høytalere så finnes det ingen standard for måling av responstid. Derfor kan man på ingen måte stole blindt på hva produsentene oppgir.

Sånn det visste dere sikkert, men jeg følte bare for å si det =)

Så var det denne LG'en da, mener jeg har sett en test av lillebroren på dinside, du kan jo alltids se på den (om dinside er til å stole på er noe helt annet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...