KnowN Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hei! Skal kjøpe nytt Hovedkort og cpu, funnet ut hva jeg skal ha men usikker på om det passer sammen! Gigabyte GA-MA770-DS3,AMD 770, DDR2, ATX ,Socket-AM2+, Solidcaps, PCI-Ex(2.0)x16 AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte Som dere sikkert ser er jeg usikker på om CPU sin AM2 passer med hovedkortet sitt AM2+? ~KnowN~ Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 AM2 og AM2+ er fram og tilbake-kompatible "AMD confirmed that AM2 processors will work in AM2+ motherboards and AM2+ processors will work on AM2 motherboards" Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Takker Da bestiller jeg <3 Moderatorer: Steng Tråd! Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 AM2 og AM2+ er fram og tilbake-kompatible "AMD confirmed that AM2 processors will work in AM2+ motherboards and AM2+ processors will work on AM2 motherboards" Det er en sannhet med veldig store modifikasjoner ;-) At AM2 prosessorer fungerer med AM2+ kort er greit - men andre veien er det slettes ingen garanti, det finnes selv AM2+ prosessorer som ikke er kompatible visse AM2+ hovedkort. Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Men så lenge mitt funker på det HK er jeg fornøyd, takker anyway! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Kan komme med mer info: Alle hovedkortprodusentene har en oversikt over hvilke prosessorer som fungere på det enkelte hovedkortet. Bare å gå inn på produktsiden, finne fram til CPU support og du har svaret. Står også oppført fra hvilken biosrevisjon. Alltid lurt å ta en kikk der før kjøp! Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Okey! Var innpå og såg litt, litt "nytt" for meg så forstod ikke så mye, men passer mine deler? EDIT: Var innpå CPU support elns, og der fant jeg prosessoren min... Ellers takk Endret 20. april 2008 av KnowN Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Men nå.. Jeg blir litt usikker igjen .. Er det noen som kan si med hånden på hjertet at AM2 prosessor passer på ett AM2+ HK? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Alle AM2 prosessorer SKAL passe på AM2+ kort, men som sagt omvendt er det ikke sikkert. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Spørsmålet er vel ganske grundig besvart. Kan ikke få noe mer nøyaktig svar om det ikke dukker opp noen som har prøvd, eller du finner noen som har prøvd med f. eks google. Jeg kan med hånden på hjertet si at AM2 prosessorer fungerer på AM2+ hovedkort. Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Takker Jeg driter praktisktalt om i at det funker bare kanskje omvendt Fordi, det trenger jeg ikke Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Er kun Phenom X4/X3 som er "AM2+ prosessorer" og som det evt. kan være issues med hvis man planlegger å bruke et AM2 hovedkort. Ellers kan man stort sett mixe alle andre AMDer på AM2/AM2+ hovedkort Endret 20. april 2008 av Mekanicus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå