Gå til innhold

Passer Prosessor med HK?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe nytt Hovedkort og cpu, funnet ut hva jeg skal ha men usikker på om det passer sammen!

Gigabyte GA-MA770-DS3,AMD 770, DDR2, ATX ,Socket-AM2+, Solidcaps, PCI-Ex(2.0)x16

AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte

Som dere sikkert ser er jeg usikker på om CPU sin AM2 passer med hovedkortet sitt AM2+?

~KnowN~

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en sannhet med veldig store modifikasjoner ;-)

At AM2 prosessorer fungerer med AM2+ kort er greit - men andre veien er det slettes ingen garanti, det finnes selv AM2+ prosessorer som ikke er kompatible visse AM2+ hovedkort.

Lenke til kommentar

Kan komme med mer info:

Alle hovedkortprodusentene har en oversikt over hvilke prosessorer som fungere på det enkelte hovedkortet. Bare å gå inn på produktsiden, finne fram til CPU support og du har svaret. Står også oppført fra hvilken biosrevisjon.

Alltid lurt å ta en kikk der før kjøp!

Lenke til kommentar

Okey! Var innpå og såg litt, litt "nytt" for meg så forstod ikke så mye, men passer mine deler?

EDIT: Var innpå CPU support elns, og der fant jeg prosessoren min... Ellers takk :)

Endret av KnowN
Lenke til kommentar

Er kun Phenom X4/X3 som er "AM2+ prosessorer" og som det evt. kan være issues med hvis man planlegger å bruke et AM2 hovedkort. Ellers kan man stort sett mixe alle andre AMDer på AM2/AM2+ hovedkort

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...