Gå til innhold

Hva kan jeg få for et Nikon D80 hus?

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Var ute å skulle se etter et zoom objektiv til mitt D80, og endte opp med både objektiv og nytt D300 etter å ha fått det lagt i hendene. Så nå må jeg selge D80 som forøvrig er svært lite brukt og vil ha formeninger å hva jeg kan forlage

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

60-70% av dagens nypris kan vere ein grei tommelfinger-regel, då får ein ofte ein rettferdig pris for både selgar og kjøpar. I ditt tilfelle vert det då 3000-3500 for D80 (nypris 5000 kr på JapanPhoto), kan hende litt meir om du har eit fint brukt eksemplar.. Du har gjerne noko tilbehør som du ikkje kan bruke vidare på D300 (SD-kort og trådlaus fjernkontroll ol.), då kan du nok ta 4000 utan dårleg samvit.

Lenke til kommentar

Huset selges for 5k til 6k nytt, så tror ikke du får noe mere enn maks 4k hvis du er heldig.

Blir nok D300 på meg å, men jeg blir nok å beholde mitt D80 som reservehus.

Synes jeg får igjen så lite for det at bruksverdien blir høyere enn salgsverdien.

Men det er jo opp til deg hva du synes..

Lenke til kommentar
Huset selges for 5k til 6k nytt, så tror ikke du får noe mere enn maks 4k hvis du er heldig.

Blir nok D300 på meg å, men jeg blir nok å beholde mitt D80 som reservehus.

Synes jeg får igjen så lite for det at bruksverdien blir høyere enn salgsverdien.

Men det er jo opp til deg hva du synes..

Tanken har slått meg også, jeg får tenke på det

Takk for svar folkens

Lenke til kommentar

Tenker også å beholde D80 som reservehus hvis jeg kjøper meg D300. Salgsverdi er mindre enn bruksverdi som sagt. I tillegg slipper man å bytte objektiv så mye. Man kan f. eks ha et vidvinkelobjektiv på D80-en hele tiden, mens man bytter på D300-en. Kan ikke akkurat klage på bildekvaliteten på D80 i forhold til D300 heller.

Lenke til kommentar
Hei folkens

Var ute å skulle se etter et zoom objektiv til mitt D80, og endte opp med både objektiv og nytt D300 etter å ha fått det lagt i hendene. Så nå må jeg selge D80 som forøvrig er svært lite brukt og vil ha formeninger å hva jeg kan forlage

Takk på forhånd

Vurderer du fortsatt å selge din D80 ?

Endret av plbjerke
Lenke til kommentar
Hei folkens

Takk på forhånd

Vurderer du fortsatt å selge din D80 ?

JA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...