masterkrovel Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Hei Jeg har et Nvidia 8800 ultra-kort, og bruker Everest for å bl.a vise temperaturer etc på vista sidebar og lcd-panelet på min g15. Jeg fant ut her om dagen at å se hvor mye minne skjermkortet bruker ville være nyttig så jeg la til "Brukt lokalt videominne" og "ledig lokalt videominne" til oversikten. Det viser seg at disse nesten alltid står på det samme, uansett om jeg er på skrivebordet eller spiller, og det er 6 mb brukt og 725 mb ledig. Jeg bare lurer på om dette betyr at skjermkortet faktisk ikke bruker noe av grafikkminnet? jeg har hatt litt ytelsesproblemer, for eksempel i Company Of Heroes. Jeg skulle tro at et 8800 ultra-kort skulle kunne kjøre det glatt men jeg må skru av antialiasing for å få akseptabel ytelse og selv da lagger det litt nå og da... jeg overklokker ikke skjermkortet mitt, så jeg tviler på at det er problemet.. noen som har hatt det samme/har noen idé om hva det kan være? takk på forhånd!! Endret 20. april 2008 av masterkrovel Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Tipper det everest viser er lite å bry seg om. Hadde bare 6mb av 768mb blitt brukt så hadde du nok ikke engang fått kjørt Company of Heroes. Hva slags maskin har du ellers? Lenke til kommentar
masterkrovel Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Hva slags maskin har du ellers? Asus Maximus formula hovedkort Intel core 2 quad q6600 Asus GeForce 8800 Ultra Corsair ram, 4gb Windows vista ultimate Lenke til kommentar
a-z Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Nå skal det sies at Company of Heroes er et nokså krevende spill, så det at du må skru av kantutgjevning er ikke så rart Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Prøv å sett shader quality til high istedet for DX10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå