dEEP- Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Har tenkt å skaffe meg et 9800 GTX, men er ikke sikker på hvilken produsent jeg bør går for - noen forslag til dette? Noe jeg bør styre unna? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 De skal være akkurat like, det er mao i stor grad det samme hvilken produsent du velger. Forskjellen er gjerne evt bundle og fabrikklokk. Jeg vil valgt det billigste, sjekk prisguiden. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 pleier som regel og alltid gå for det billigste. som heisann80 sier er forskjellen som regel bundelen og fabrikkoverklokk... Lenke til kommentar
Digitize Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hei, Jeg er litt i samme båt og vurderer 9800GTX som en erstatter for et defekt 3870X2. Er det ingen prinsipiell forskjell på å velge et toppklokket 9800GTX fra XFX til over 2700 kr, eller et uklokket 9800GTX fra Foxconn til 2300 kr - dersom man selv klokker det opp ? Det er vel stort sett samme kjøler og hardware på alle disse kortene, med unntak av tidvis kreative kort fra feks. Asus ? Lenke til kommentar
DRL Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Det er jo til og med flere versjoner av samme kortet hos mange produsenter, bl.a XFX har fire utgaver på amentio... Mye av den overklokkingen kunne man vel gjort selv også, men når man vet at samme produsent har samme kortet med høyere klokking til salgs, kunne det kanskje tenkes at de med normal klokking ikke tåler noe mer...? Er det noen som vet noe om støynivå på de forskjellige produsentene, eller bruker de alle stock kjøler? Evt om noen replacement kjølere til dette kortet har dukket opp? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Har ikke hørt at enkelte kort er høyere "sortert", men det er ikke helt utenkelig. Tror da at muligheten for å nå en gitt klokk vil variere fra kort til kort uavhengig av hvor mye de er klokket fra produsent. Men om du kjøper et overklokket kort så er du da garantert at det vil fungere på oppgitt hastighet. Alle kjølerne ser identisk ut i prisguiden. Sier fortsatt kjøp det billigste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå