Gå til innhold

Juss og trafikk

Jurist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dersom du imidlertid mener at du har kjørt forsvarlig (og da vesentlig saktere enn politiet mener), bør du jo ikke godta forelegg eller førerkortbeslag. Da får du ta saken til retten, og kreve at sakkyndige ingeniører fra f.eks. Statens vegvesen skal foreta en vurdering av hastigheten, basert på evt bremse-/skrensespor, skader på deg og kjøretøyet, avstand fra vegen til fjellveggen osv. Det er vel heller ikke usannsynlig at vedkommende du kjørte forbi kan avgi en vitneforklaring i saken?

Jeg godtok dette førerkortbeslaget, men jeg mener at de ikke har noen grunn til å frata meg førerkortet, da utfallet av ulykken ikke kom av den høye farten, som forresten overdrives av politiet.

Jeg har vitner som kan støtte meg i saken min. Burde jeg ringe politiet og si at jeg endrer mening og ikke samtykker i beslagleggingen av førerkortet mitt? Det er nå snart gått 3 uker siden det skjedde. Om jeg sier ifra nå, har de da 3 uker fra i dag til å behandle saken min?

Eller burde jeg heller bare vente og se hva de sier, og så klage dersom jeg mener straffen er for streng?

Gjelder denne 3 ukers regelen ettersom jeg har godtatt beslagleggingen?

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...