Gå til innhold

Trenger innspill på selvtrening samt forslag til øvelser.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Som så mange andre har jeg en stund holdt på å gjøre skrotten sommerklar.

Målet er å gå ned noen kilo (på god vei) samt få en mer markert kropp. Problemet er at jeg har Bekthrev (ryggsurr) å sliter litt med vanlige situps/chrunch da ryggen ofte blir sår etterpå. Finnes det andre greie øvelser eller treningsmetoder som strammer magen?

Mitt hjemmesnekkra opplegg består av følgende, og jeg lurer på om dere har noen tanker rundt det?

Målet er bare å se "normal" ut.

Frokost: Stor porsjon havre med melk og eplebiter.

Lunsj: To skiver grovbrød med magert pålegg + to glass appelsinjuice.

Middag. Moderat porsjon vanlig mat med hovedvekt på grønnsaker/salat.

Spiser en banan og et eple i løpet av dagen, og rører ikke mat etter 17.00. Spiser selvfølgelig ingen former for snop.

Drikker et par liter vann.

Tar 150 armhevninger hver dag. 3 sett av 10, 5 ganger daglig. Løper en halvtimes tid, og tar en del ryggøvelser som vanlige knebøy o.l.

Har holdt på et par tre uker og ser stor forskjell på arm og bryst, samt at vekta har gått noe ned.

Er senil (33 år) , rett over 190cm og veier 94kg.

Bør jeg fortsette regimet en stund til, eller bør noe forandres?

Endret av TAAB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At du har begynt å trent, og strammet opp kostholdet er meget positivt. Du er på god vei. Det beste vil selvsagt være å komme seg på et treningssenter hvor det finnes utstyr til det meste. Hvis ikke det er en mulighet, vil jeg nok anbefale å ta flere armhevninger per set (spørs hva det meste du klarer er), og ikke 5 ganger daglig, hver dag :) Hvis du har mulighet til å få litt belastning på øvre del av ryggen, for å gjøre det tyngre, vil du nok merke enda mer fremgang. Kroppshevninger er også noe man kan gjøre hjemme (selv om de kan være tunge i begynnelsen!). Hvis du bare vil trene hjemme, bør du nok fortsette opplegget ditt, men bare ta armhevninger 3-4 ganger i uken, og f.eks. 75% prosent av det meste reps du klarer, i 3-5 set. Ellers bør du fortsette med knebøy / variert trening, samt mosjonering! Stå på!

Lenke til kommentar

Heisann, og takker for svar.

Jeg har lite peiling så da spør jeg om det jeg lurer på:

Hvorfor er det mer hensiktsmessig å ta armhevninger 3-4 ganger pr.uke kontra hver dag?

Jeg kan godt kjøre sett av 15-20 armhevninger X 4, men tenkte at jeg muligens sparer ryggen litt ved å ikke presse meg for hardt?

Blir det lite progresjon hvis jeg fortsetter med 10x3, fem ganger om dagen?

Hva med 15x3 en 3 til 5 ganger daglig? Jeg har som mål å ta minst 150 om dagen, og vil egentlig fortsette med det :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...