Gå til innhold

Sony Ericsson w890i, dele internett over USB

Anbefalte innlegg

Leker litt med å få min SE w890i på internett via usb-kabel. Akkurat nå tester jeg i windows vista. Meningen er altså å la telefonen bruke pc-ens internettoppkobling (ikke omvendt). Skal prøve via bluetooth etter hvert, men vil ha først usb opp og kjøre. Drivere er installert og det dukket opp et ekstra ethernet-adapter som er for telefonen. Har slått på USB-nettverk i telefonen og også slått på at den tillater lokale oppkoblinger.

I utgangspunktet prøvde jeg å sette opp en bro mellom pc-ens internettoppkobling og den for telefonen, men det ser ikke ut til å fungere. Jeg har en ruter på nettverket fra før, så det ville vært en gunstig løsning. Alt som skjer er at telefonen kobler seg opp via mobilnettverket i stedet. I internettinnstillingene kan man tross alt kun velge datakontoer for mobilnettverk.

Jeg begynner å lure på om den eneste måten å få det til på er ved å bruke internettdeling (ics) i vista? Kan man forresten se at telefonen bruker usb-oppkoblingen og ikke mobilnettet noe sted i menyene?

Fant en guide, som også er kopiert en haug andre steder:

http://sonyericsson.phpbbsite.com/post33.html

Hvis noen har fått dette til på en SE-telefon (trenger ikke være samme modell), så er jeg takknemlig for tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...