paladin Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Nå har jeg akkurat kjøpt meg en ny AMD XP2100 prosessor BOXED, altså med amdvifte som fulgte med. Regnet med at det var et sikkert kjøp. Men nei da. For det første så er vifta så liten at jeg måtte bruke makt for å få på plass festemekanismen. Jada, jeg har satt den riktig vei osv. For det andre så gikk det bare 20 minutter før temperaturen på prossesoren steg opp i 70 grader og biosen slo alarm . Er det andre som har hatt samme problemet? Jeg satte forresten i coolermastervifta fra den gamle Thunderbirden 800 jeg hadde. Da gikk temperaturen ned til stabilt rundt 60 C. Uansett, hvis ingen har hittil hatt det samme problemet, styr unna denne BOXED-versjonen!! :x :x Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Ehm jeg har aldri prøvd AMD boxed vifta, men jeg kan jo gi deg noen pekere på hva som kan være galt. Sjekk om du har: - glemt goop, eller evt om det var goop i det hele tatt fra før av? - satt den på en anelse skjevt sånn at kjøleren ikke berører hele kontaktflaten på CPU'en - kanskje den evt. allerede påsmurte goopen fra før av har blitt "skrapet" av under påsettingen av kjøleren? - Kanskje viften funker bedre andre veien, dvas avtrekk hvis du har satt den på påtrekk og omvendt Dette er bare noen små pekere som sagt, og det er ikke sikkert at du finner feilen blant disse, men jeg kan ikke se noen annen løsning Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Noen kjølere har en beskyttelseslapp som må taes av før bruk. Glemmer man denne så blir det VARMT. Glemmer man goop i det hele tatt så blir det også varmt. Å bruke for mye goop er heller ikke bra. Lenke til kommentar
CoasterMan Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Jeg har akkurat kjøpt denne CPU'en, men har ikke de samme problemene. Riktignok var det et slit å få montert vifta, men det gikk da paa et vis. Har montert den paa et Abit NF7-S hovedkort. Har hatt foelgende temperaturer: a) Uten chassis-vifter: 59C B) Med vifte i side-deksel, som blaaser ut: 53C c) Etter oppgradering av BIOS: 37,5C Bruker WinBond HW Doctor til monitoring, og den viser jo temmlig annerledes etter BIOS-oppgraderingen, saa her maa det vel ha vaert noe rart.... Etter BIOS-oppgraderinga rapporterer hverken BIOS eller winbond noe bevegelser paa powerfan eller cpu-fan. (de gaar da rundt). Er det noe annet prog som er bedre aa bruke ? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg har akkurat kjøpt denne CPU'en, men har ikke de samme problemene. Riktignok var det et slit å få montert vifta, men det gikk da paa et vis. Har montert den paa et Abit NF7-S hovedkort. Har hatt foelgende temperaturer: a) Uten chassis-vifter: 59C b) Med vifte i side-deksel, som blaaser ut: 53C c) Etter oppgradering av BIOS: 37,5C Bruker WinBond HW Doctor til monitoring, og den viser jo temmlig annerledes etter BIOS-oppgraderingen, saa her maa det vel ha vaert noe rart.... Etter BIOS-oppgraderinga rapporterer hverken BIOS eller winbond noe bevegelser paa powerfan eller cpu-fan. (de gaar da rundt). Er det noe annet prog som er bedre aa bruke ? Det er vanlig med dette hovedkortet, at etter biosoppgradering (1.3 eller 1.5 du har ? ), synker tempen. Det at det ikke er bevegelser på poverfan og cpu fan, kan være fordi du har 1.3 versjonen. Hvis jeg ikke husker feil, var dette noe av problemet med versjonen. Last ned 1.5! Lenke til kommentar
CoasterMan Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Det er vanlig med dette hovedkortet, at etter biosoppgradering (1.3 eller 1.5 du har ? ), synker tempen. Det at det ikke er bevegelser på poverfan og cpu fan, kan være fordi du har 1.3 versjonen. Hvis jeg ikke husker feil, var dette noe av problemet med versjonen. Last ned 1.5! Jeg oppgraderte fra 1.2 til 1.5 ! Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 jeg syns det var litt rart.. jeg har 2100+, og en dritt kjøler fra Komplett... Pleier av og til å skru av alt av vifter... da kommer jeg opp i ca. 61 - 63 C Men til vanlig ligger jeg nå på 45C, og kjører på 5v.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå