Gå til innhold

"Lage" Vannkjøling? Tanker/tips?

Anbefalte innlegg

Har diskutert litt med en kompis nå og fikk veldig lyst og bygge "egen" vannkjøling.

Planen er som følger:

*skaffe Radiatoren fra et kjøleskap (kanske logisk hva den skal brukes til?)

*skaffe hageslange med 1/2id (hvist jeg ikke alerede har en) :p

*Bestille Apogee GT Vannblokk

*Bestille Vann pumpe/ skaffe penger til pumpe :p

*Skaffe penger til vannblokken (hvist noen selger en Apogee gt billig så send mail eller pm)

Endret av mc_a_person
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere skal bruke en radiator fra et kjøleskap vil dere nok trenge en kraftigere pumpe enn en til en fonte. Den har nok ikke løftehøyde nok til å drive en rørbasert radiator.

Hvis dere først skal laga vil jeg heller si at dere burde legge penger i pumpe og radiator og heller lage blokkene selv.

Lenke til kommentar

Pr i dag er det to pumper som dominerer det er Laing ddc-1t og D5.

Selv har jeg en Laing DDC-1t som er veldig stille og holder til de fleste systemer. Men skal du kjøle mosfet1, mosfet2 nb og sb å gpu + cpu så vil den ikke være kraftig nok. Men for CPU og GPU vil den hold lenge.

Evt en dobbel. Kommer ant på om det kun er CPU eller mer du skal kjøle.

Lenke til kommentar

Vis du vil ha lave kostnader, så kjøpre du ikke en high-end pompe til 900,- (jeg vil si at det er den beste man kan kjøpe)

Da er det MYE bedre å kjøpe det settet han linka til 1395,- som jeg synnes er et utmerket forlag til den prisen...

Brukte selv den pompa til 900,- men da hadde jeg også brukt 4000,- på andre vannkjølingsdeler..

Det blir mye dyrere og sette samman noe hjemme mekk vis du får en lekasje på grunn av dårlige deller..

Å lagge en GOD cpu blok med god gjennomstrøming tror jeg blir litt vanskelig, da er det bedre å kjøpe en blokk til 200,-

Lenke til kommentar
Vis du vil ha lave kostnader, så kjøpre du ikke en high-end pompe til 900,- (jeg vil si at det er den beste man kan kjøpe)

Da er det MYE bedre å kjøpe det settet han linka til 1395,- som jeg synnes er et utmerket forlag til den prisen...

Brukte selv den pompa til 900,- men da hadde jeg også brukt 4000,- på andre vannkjølingsdeler..

Det blir mye dyrere og sette samman noe hjemme mekk vis du får en lekasje på grunn av dårlige deller..

Å lagge en GOD cpu blok med god gjennomstrøming tror jeg blir litt vanskelig, da er det bedre å kjøpe en blokk til 200,-

Hør heller på forslagene våre nå trådstarter, om du syns 500,- er mye så kanskje det heller er bedre å legge vannkjølinga på hylla inntill videre. Enten vill det koste litt- iform av et vannkjølingssett- eller iform av en lekkasje eller lignende pga dårlig løsning for å spare penger.

Lenke til kommentar
:hmm: Har rundt 700kr kansje 1000 og bruke på de delene jeg ikke kan få/lage til. Funker det og da kjøpe pumpe og vannblokk? skal kjøle en q6600 @ 3ghz mest sansynlig :wee: Noen forbedreinger da? forslag til pumpe eller bør jeg bruke den som er anbefalt? Hvilken cpu blokk bør jeg velge siden den jeg har valgt ikke virker som beste valget i følge dere :hmm:
Lenke til kommentar
Kunne sikkert brukt det siste settet du nevnte men er utbyggingsmulighetene store? Vil ha muligheten til og kjøle nb,sb og gpu i tillegg ;)

Ja- med det siste settet der har du muligheten til det. Eventuelt senere kan du utvide med en radiator til om det skulle trenges.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...