WigNut Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Trenger hjelp fra noen kyndige personer her inne... Dette er hva jeg har gått til innkjøp av: Skjermkort:XFX GeForce 8800Ultra 612M 768MB CPU: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333MhzSocket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte Hovedkort: XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI,Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 RAM: OCZ Gold XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT ( kjøpt to av disse kitene ) HDD: Western Digital 320GB Caviar SE16 SATA II Western Digital 500GB Caviar SE SATA II Western Digital 150GB Raptor X SATA 10.000RPM, 4.6ms, 16MB cache, 150Mbps OS: Microsoft Windows Vista Ultimate OEM Norsk, 1 bruker, DVD, 64bit Kabinett: Cooler Master Fulltower "Cosmo S" KJØLING: CPU: Thermalright ULTRA 120 EXTREME ( vifte: Papst 114 m3/time ) GPU: Thermalright HR03PLUS ( vifte: Papst 102 m3/time ) Er som sagt ingen data guru men som sagt ligger CPU på 1333 FSB. RAM og hovedkort ligger org. på 800 mhz FSB Hva må til og er det mulig å presse hovedkortet og RAM opp til 1333 mhz FSB? Hvis ja. Hvor lang er det mulig å presse dette systemet?? skjermkort, hovedkort, RAM, CPU... Vurderer meget sterkt å ta vekk luft kjølingen og gå for vannkjøling. MIST radiator Extreme 3x120 vifter som jeg kan få inn i kabinettet med noen mindre mod. eller aquaduct 360 XT mark II 3x120 vifter som da vil stå utenfor kabinettet som en egen tank. Det neste er en ide jeg har... Hva med et komplett vannkjøling sett med aquaduct 360 XT mark II til kun CPU, Chipset, RAM og et komplett vannkjøling sett med aquaduct 360 XT mark II til kun kjøling av GPU da jeg har tenkt til å kjøpe et skjermkort til likt det jeg har kjøpt for å kjøre det i SLI for så og overklokke dem. Er dette å overdrive? Men som sagt. Dette er de varene jeg har å jobbe med. vannkjøling er et valg jeg har hvis luft ikke rekker til. Dobbel vannkjøling er kun et valg hvis det er et must... Håper på seriøse svar da dette kan fort bli dyrt å ødelegge... mvh WigNut Endret 20. april 2008 av WigNut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå