f|ux Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hej jeg hadde tenkt å kjøpe meg ny pc, har vannkjøling så jeg trenger ikke tenke på kjøling, og skal klokke så mye som murlig.. -Asus A7N8X Delux/GD Socket A AMD nForce2,SATA/133,ATX,DDR,Audio,FW,2xLAN -AMD Athlon XP2500+ 1.83GHz, Socket A - 333Mhz Bus, 512Kb, Barton -Point Of View GeForce4 Ti4680XP Extreme Power 128MB DDR -2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond Minne 184-P (for DDR-PC400MHz), CL2.5 noen som har noen forslag på noe jeg burde bytte på? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Vel har lest litt om at det er en del prob med det hovedkortet, har en kompis som måtte sende det i retur fikk seg et KT400 som han er kjempefornøyd med. Nå er ikke jeg så veldig inne på amd kortene akkurat men her er sikkert en del amd gutter på forumet som kan hjelpe med det. Lenke til kommentar
f|ux Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 ja, det var det jeg hadde håpet på Lenke til kommentar
yeechi Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Har akkurat det HK og har hatt veldig lite problemer med det, men så har jeg ikke overklokket noe særlig ennå her. Mangler en god kjøleløsning til det:( Les:http://www.tomshardware.com/mainboard/2002...html#asus_a7n8x Ellers er det verdt å se på 2x256 brikker f.eks for å utnytte denne double-channelmode. Har twinmos selv og den er helt ok, men har som sagt ikke overklokket den ennå så kjenner ikke spesielt til egenskapene ellers. Gå for CL2 om mulig... ./C Lenke til kommentar
rr79 Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Har dette kortet selv. Godt fornøyd med det. Er vel egentlig ikke noe poeng å kjøpe 2+256 brikker istedenfor 1x512 bare for dual-ddr?. Dual-ddr har bare fordeler som er noe å snakke om hvis det er integrert skjermkort på hovedkortet (noe det ikke er på a7n8x). Ellers ville jeg vurdert andre kort enn asus for ekstrem overklokking. Mange har problemer med å nå 200+ fsb uten voltmods på kortet. Endret for å få med twinmos komentar. Twinmos pc3200 cl2.5 /winbound brikkene greier fint å kjøre 400 mhz på cl2. (mine 2x 256 brikker greier det nå ihvertfall og har enda ikke hørt om noen som ikke klarer dette): Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Har dette kortet selv. Godt fornøyd med det. Er vel egentlig ikke noe poeng å kjøpe 2+256 brikker istedenfor 1x512 bare for dual-ddr?. Dual-ddr har bare fordeler som er noe å snakke om hvis det er integrert skjermkort på hovedkortet (noe det ikke er på a7n8x). Eh...Hallo? Hvor har du dette fra? At hovedkortet må ha intregrert skjermkort for at Dual-DDR skal fungere maksimalt? Dette her er sprøyt...rett og slett. Du trenger IKKE et hovedkort med innebygd skjermkort for at DualDDR skal fungere. Edit: http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc....html?i=1654&p=3 Les den artikkelen rr79. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Har dette kortet selv. Godt fornøyd med det. Er vel egentlig ikke noe poeng å kjøpe 2+256 brikker istedenfor 1x512 bare for dual-ddr?. Dual-ddr har bare fordeler som er noe å snakke om hvis det er integrert skjermkort på hovedkortet (noe det ikke er på a7n8x). Eh...Hallo? Hvor har du dette fra? At hovedkortet må ha intregrert skjermkort for at Dual-DDR skal fungere maksimalt? Dette her er sprøyt...rett og slett. Du trenger IKKE et hovedkort med innebygd skjermkort for at DualDDR skal fungere. Nei, men kanskje for å få en betydelig ytelsesøkning? Hvis et Socket A kort skal velges på grunn av overklokkingsmuligheter er Epox verd å se på. Det eneste aberet er at de har (/hadde) noen skikkelig dårlige BIOS'er, men det er ikke verre enn å flashe til ny. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hmm, var det ikke asus som hadde noen fancye bioser, eller i det minste planer for dette.. med no artige bilder på å sånn? hehe... skal ha det asus kortet og er leeei vanlig post screen Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Har a7n8x og vannkjøling. Er kjempefornøyd! Har klokket fsb fra 133 til 156, problemet er minnet :(' Er ganske newbie på oc'ing egentlig, men jeg synes det er ganske greit å overklokke en palomino xp1800 til 1,81 ghz Lenke til kommentar
rr79 Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Eh...Hallo? Hvor har du dette fra? At hovedkortet må ha intregrert skjermkort for at Dual-DDR skal fungere maksimalt? Dette her er sprøyt...rett og slett. Du trenger IKKE et hovedkort med innebygd skjermkort for at DualDDR skal fungere. Edit: http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc....html?i=1654&p=3 Les den artikkelen rr79. Jeg har dette fra egne erfaringer. Så ikke akkuratt hva i den gamle testen du viste til som motbeviste det jeg sa. Testet akkuratt i sandra og 3dmark2001se med dual og ikke dual ddr. Nyeste SISOFT Sandra MEMBENCH Dual:3074/2891 mb/s Dual:3073/2883 mb/s Vanl:3032/2799 mb/s 3dmark2001Se: Dual:14661 Dual:14586 Vanl:14554 Grunnen til at det er 2 dual tester er at den ene er med brikkene i dimm 1-3 den andre i dimm 2-3. Ikke dual i dimm 1-2. Brikkene er 2x256 Twinmos pc3200 m/winbond. Kjørt på 200mhz (400mhz DDR) FSB synkronisert med cpu. Vil påstå at dette ikke er betydelige forbedringer. Mener fortsatt at mann må ha integrert skjermkort for å utnytte dual-ddr på amd hovedkort maksimalt. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Er nok tilbøyelig til å støtte rr79 her, jeg. Det som drar nytte av dual DDR på nForce2, er først og fremst det onboard skjermkortet. -KJ Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Tek til takke med P133 eg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå