Kimz88 Skrevet 19. april 2008 Rapporter Del Skrevet 19. april 2008 Hei Lurer på noe her anngående å kutte og tilpasse panseret mitt slik at selve fronten blir mer aggrisiv. Har et par bilder av en annen kar som gjort det med sin bil. Det gjelder en Renault Laguna. Det jeg lurer på er hva slags redskaper jeg trenger, hva jeg bør passe på, hvordan jeg bør gå fram og litt annet dill som kan være relevant informasjon Slenger noen bilder så kan dere kommentere hvordan det skal gjøres etc. Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 20. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. april 2008 Ingen som vet hva slags materialer man skal bruke osv? Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 30. april 2008 Rapporter Del Skrevet 30. april 2008 Her er en liten tut om hvordan du lager badboypanser Link Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2008 Hadde linken din bare fungert.. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Siden ser ut til og ikke virke for øyeblikket. Prøv igjen senere så finner du guiden der. Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2008 Nei gjør vist ikke det :/ Dette kommer opp: Beklager, vi kunne ikke finne http://www.maxpower.no/page/382. Her er noen relaterte webområder: Men er vel flere sider, guider eller noen som kan? Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2008 Hva er det egentlig du lurer på da? Marker der du skal kutte, gjerne med maskerinstape, og kapp litt utenfor slik at du kan slipe til siste finpuss. På bildene er det vel bare brukt sparkel for å fylle igjen etter emblemet. Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2008 Det jeg har prøvd å frampekt som kanskje ikke er like lett for alle å forstå er at jeg er intr i en liten guide. Hvordan jeg bør gå fram, hva slags materialer jeg må bruke, som feks, sparkel, vinkelkutter osv. Hva jeg må passe på, forhåndsregler jaa.. Noe jeg skal frampeke nærmere? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 23. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) 1. Marker området du vil kutte. Lek deg gjerne litt i PS først, med mindre du har nok panser liggende til å prøve og feile. 2. Kutt i vei med vinkelsliper og false 3. Finpuss kantene 4. Sparkle (langtrådet glassfiber, korttrådet, finsparkel, rustgrunning og sprøytesparkel til slutt). Puss som faen mellom lagene. Innkjøpsliste: 1. Sparkel (Biltema 1kg á 100 kroner, Hägmans 1 kg à 180 kroner (bedre enn Biltema sin, fåes òg i 400 g). Bruk briller når du kutter, støvmaske når du pusser og kullfiltermaske når du lakkerer. Endret 23. juni 2008 av Oddvar Knus Lenke til kommentar
support81 Skrevet 23. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Dette er nok litt mere jobb en det høres ut til dersom du vil ha ett bra ressultat dersom sparkel ikke skal sprekke opp igjen når du åpner og smeller igjen panseret Opprinnelig er jo kantene på panseret falset for å få en penere overgang men også for å være med på å stive av panseret ditt, slik at det ikke plir mykt og kan bøyes så lett Marker med teip eller annet der du vil panseret skal kuttes, kutt derretter av panseret ca en cm nedenfor der igjen Der som du har markert at panseret skal slutte "en cm over der det nå er kuttet" kutter du nå forsiktig med vinkelkutteren og skjerer ett langsgåenenede spor hele veien, ikke skjær helt igjennom men bare ca 30-50% av platetykkelsen Du har nå en grei brettekant som gjør det lettere å brette inn den cm brede kanten som er nedenfor dette langsgående sporet Det kan også vere lurt å kutte små spor med 5-10cm mellomrom, disse kutter du fra fronten av panseret og helt opp til der du har skjert det langsgående brette sporet "disse små kuttene blir da ca en cm lange og disse skal kuttes helt igjennom panseret" Da blir det enda lettere å brette denne kanten/falsen innover siden det ikke blir så lange strekk å brette på en gang, dette er orså viktig å gjøre dersom panserets front skal være litt buet "ikke lett å bøye en stålplate i vinkel uten disse sporene" Når du bretter denne kanten kan det da være lurt å smøre på med karroserikitt eller sicaflex på insiden av panseret slik at du får limt falsen mot innsiden av panseret, dette hjelper til med å gjøre panseret mere stabilt og støddig i fronten samt at det forhindrer fremtidig rust Etterpå er det bare å følge fremgangsmåten til Oddvar Knus med sparkling og pussing Ikke så lett å forklare sånt uten å ha bilder, men håper du forstod hva jeg mente, hviss ikke er det bare å spørre på nytt igjen Mvh support81 Endret 23. juni 2008 av support81 Lenke til kommentar
VIkersund18t Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Dette er nok litt mere jobb en det høres ut til dersom du vil ha ett bra ressultat dersom sparkel ikke skal sprekke opp igjen når du åpner og smeller igjen panseret Opprinnelig er jo kantene på panseret falset for å få en penere overgang men også for å være med på å stive av panseret ditt, slik at det ikke plir mykt og kan bøyes så lett Marker med teip eller annet der du vil panseret skal kuttes, kutt derretter av panseret ca en cm nedenfor der igjen Der som du har markert at panseret skal slutte "en cm over der det nå er kuttet" kutter du nå forsiktig med vinkelkutteren og skjerer ett langsgåenenede spor hele veien, ikke skjær helt igjennom men bare ca 30-50% av platetykkelsen Du har nå en grei brettekant som gjør det lettere å brette inn den cm brede kanten som er nedenfor dette langsgående sporet Det kan også vere lurt å kutte små spor med 5-10cm mellomrom, disse kutter du fra fronten av panseret og helt opp til der du har skjert det langsgående brette sporet "disse små kuttene blir da ca en cm lange og disse skal kuttes helt igjennom panseret" Da blir det enda lettere å brette denne kanten/falsen innover siden det ikke blir så lange strekk å brette på en gang, dette er orså viktig å gjøre dersom panserets front skal være litt buet "ikke lett å bøye en stålplate i vinkel uten disse sporene" Når du bretter denne kanten kan det da være lurt å smøre på med karroserikitt eller sicaflex på insiden av panseret slik at du får limt falsen mot innsiden av panseret, dette hjelper til med å gjøre panseret mere stabilt og støddig i fronten samt at det forhindrer fremtidig rust Etterpå er det bare å følge fremgangsmåten til Oddvar Knus med sparkling og pussing Ikke så lett å forklare sånt uten å ha bilder, men håper du forstod hva jeg mente, hviss ikke er det bare å spørre på nytt igjen Mvh support81 Kunne ikke sagt det bedre selv;) Denne tråden likte jeg Lenke til kommentar
Kimz88 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Kjempe fine innlegg dere begge. Dette hjalp mye. Regner med jeg lager en liten topic når jeg setter i gang. Må bare se når jeg får tid. Regner med i løpet av juli/august måned. Men igjen, hjertelig takk ! Kommer garantert til å spørre mer senere ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå