jocke Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Hei, Har nylig fått i hus hva jeg kan kalle mitt første anlegg. Har endel HD-filmer på PC-en, og har derfor koblet lydkortet mot LX70'en via optisk SPDIF. Har lastet ned AC3filter, slik at jeg får surround/DTS via SPDIF. Dette fungerer utmerket ved avspilling av filmer med surround. Derimot, dersom jeg spiller av videoer/filmer som ikke har surround-lyd, eller vanlig MP3 f.eks., mottar LX70'en signalet som PCM, som igjen fører til svak/middels knitrelyd. Har lest litt rundt forbi, og jeg har tolket det dithen at hz'en som sendes ut fra lydkortet/PC-en er "feil" i forhold til PCM-standarden eller noe. Til nå har jeg "unnviket" knitringa ved å ha en analog kabel i tillegg, og bytter på LX70'en mellom to kilder avhengig av hva jeg skal se på/høre på. I lengden vil dette bli en smule tungvindt, og lurer derfor på om det finnes noen enkel og grei måte å spille av standard 2ch stereo over SPDIF uten at det kommer knitrelyd? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Kan til informasjon nevne at jeg bruker XP, foreløpig med det interne lydkortet på hovedkortet (MSI K8N Neo2-FX). Lydkortet er av typen RealTek ALC850, med støtte for 7.1, og har coaxial og optical spdif. Bruker optical nå. I det medfølgende "kontrollprogrammet" fra MSI/RealTek, kan jeg bare sette antall kanaler, og masse "effekter", og finner ingen plass hvor jeg kan sette antall hz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå