Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan får man et bra skjegg?


Bluesky

Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Det er en myte at skjegget vokser fortere ved barbering, det blir derimot grovere, mye kjappere i og med at det kuttes ved "rota" der det er tykkest. Ergo, det blir tykkere øverst, samtidig som det blir enda tykkere lenger ned når det vokser ut... (dette gjelder jo bare til en viss grad da, det er ikke ubegrenset hvor tykt det kan bli ^^)

 

 

Lykke til videre til alle dere unge skjeggfantaster :)

Lenke til kommentar
Så har de noe som heter ølgjær på butikkene også

 

box.jpg

 

Det er fullt av b vitaminer, proteiner og andre ting 100 % naturprodukt

 

Og nei, det er ikke bare en myte at hårveksten får en boost av dette :)

 

Ulempen er vel at det er det jævligste jeg noen gang har smakt. Aldri mer.

Endret av Defo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Noen har bare mer skjegg enn andre. Det er ofte også slik at de som har ged skjeggvekst er de som tidligst mister håret på hodet. Jeg har ikke noen kilder å vise til for øyeblikket, dessverre.

 

Det er vell ganske genetisk også. Man kan vell ofte se på fedre hvordan man ca kommer til og ligge ann hår messig i senere alder? Ihvertfall hvis man vet at man har arvet mye fra han, som feks hårvekst.

Lenke til kommentar
Før nyttår hadde eg minimalt med farge på skjegg, men over nyttår har eg fått ganske vekst med farge på hals, og under hake, samt kinn begynner det å vekse.. Kom overraskande fort. så det er berre å vente så kjem det før du veit ordet av det=)

 

kan du si hvor gammel du er?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
spis en tablett b-vitamin hver dag.

har gjort det i et halvt år nå og Jeg må si at det har hjelpet på ganske mye.

 

Interessant... det har jeg aldri hørt før. Skal prøves! Selv om.. det kanskje ikke trengs så veldig mye ;)

 

Hvor gammel er du? Hvis du er i tenårene er det nok en mulighet for at det bare er det halve året som har hatt en effekt...

Endret av SkjeggNorris
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Kan ikke svare for andre da alle er forskjellige.

Jeg er nå 35 år gammel og jeg har alltid hatt rask hårvekst i ansiktet. Fikk til stadig kjeft på rekruttskolen fordi de påstod at jeg ikke hadde barbert meg, noe jeg hadde gjort. Det vokser fortsatt fort i dag, men det er ujevnt. Jeg har nå gått ca 2 måneder uten å ha barbert meg og jeg har ikke noe tjukt skjegg, det er mer lange tjukke hårstrå litt rotete plassert. Folk er bare forskjellig, sånn er det bare. Men jeg regner med etter en måned eller to, og litt stussing av skjegget så tror jeg det skal begynne å se bra ut. De lange hårene vil delvis dekke over de stedene hvor det er store avstander mellom hårene. Er ihvertfall det jeg håper på. Hvis de ikke ser bra ut til jul, så barberer jeg meg og anlegger goutie istedet. Det har jeg hatt flere ganger og det ser noenlunde bra ut. Eller trailer bart, det har jeg hatt også, men da ser jeg ut som er jeg 45-50 år gammel. Ikke så kult det da hehehe

Lenke til kommentar

Oppfordrer alle tøffe, skjeggete karer (og damer?) til å være med i Movember; en veldighetsaksjon som pågår i hele november måned der poenget er å la moustach'en gro fritt (innenfor visse regler!).

 

Full forklaring HER i denne artikkelen, men kort fortalt, kan du melde deg inn med kompisene, i et lag for så å samle donasjoner til støtte for prostatakreft forskning. Veldig godt tiltak! Du kan melde deg inn på de offisielle nettsidene til Movember via den artikkelen jeg akkurat nevnte.

 

Her er en liten fun fact om moustacher / skjegg:

 

• On average a man with a moustache touches it 760 time in a 24 hr day. ;)

Endret av Resolver2009
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...