Avensis02 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Hei Har noen et tips om hvorfor fargene er forvrengt når jeg åpner bilder i Windows fotogalleri? Blir veldig intense farger med mye gult i. Når jeg åpner bilder i andre program så er alt i orden. Jeg har Windows Vista 32bit operativsystem. Håper noen kan hjelpe, på forhånd takk for svar. Endret 28. april 2008 av Avensis02 Lenke til kommentar
Avensis02 Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Etter diverse problemer reinstallerte jeg harddisken og da var problemet løst. Det merkelige er at jeg har hatt dette fargeproblemet helt siden maskina var ny, er det vanlig at det er feil på programvaren som er installert når en kjøper nye maskiner? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Problemet skyldes, ifølge Microsoft selv, at det er installert feil fargeprofil for skjermen. Jeg hadde også dette problemet, men fikk løst det ved å slette fargeprofilen for Samsung-skjermen min. En fyldigere beskrivelse om noen andre skulle ha samme problemet: When you view an image in Windows Photo Gallery on a Windows Vista-based computer, the image is yellow PS. Flytter tråden til Vista-kategorien. Lenke til kommentar
Avensis02 Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Aha, det var der feilen lå ja, jeg og har en Samsung skjerm. Installerte driverne for denne på nytt og fikk samme problemet, fulgte din oppskrift og alt var i orden igjen. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå