KILMAS Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 jeg har en 500gb ekstern wd my book som jeg har fått krash på.hardisken lager en rar lyd når den starter opp,er det noen måte at jeg kan få fikse problemet på slik at jeg kan redd dataene jeg har på hardisken? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Om det er selve harddisk kabinettet som er defekt, kan du jo skru det opp, ta ut disken og putte den inn i pcen din. Så får du kanskje ut dataene. Men det høres ut som kanskje disken din har en fysisk feil, og da kan du slite.... Lenke til kommentar
Iknownothingatall Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) jeg har en 500gb ekstern wd my book som jeg har fått krash på.hardisken lager en rar lyd når den starter opp,er det noen måte at jeg kan få fikse problemet på slik at jeg kan redd dataene jeg har på hardisken? Sliter med noe lignende med min WD passport 160Gb Pcen finner tilsynelatende disken, alt ser normalt ut, men disken kommer ikke opp i Min Datamaskin og lager samtidig en skurrelyd. Det eneste alternativet jeg får av netshop er å få en ny disk, men da mister jeg samtidig alle dataene på disken. Noen idèer? Endret 22. april 2008 av Iknownothingatall Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hvis disken blir funnet av pcen så kan du prøve å kjøre http://r-studio.com/ . Finner programmet disken kan det kanskje få ut dataene. Hvis ikke er nok det å skru opp kabinettet å sette disken inn i selve pcen en mulighet, men da ryker jo garantier osv. Så du må veie opp om dataene på disken er så viktige at det er verdt å miste garantien, eller om du bare tar tapet av dataene og så sender den inn og får en ny disk.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå