Trancton Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hei, jeg har problemer med at maskinen min av og til kræsjer til desktop når jeg spiller, et spill (Splinter Cell) er veldig plaget av dette! Det skjer som oftest etter 2 minutter eller noe slikt. Av og til opplever jeg at maskinen bare rebooter! Fikk til forslag fra en fyr om at jeg kunne redusere CAS Latency fra 2.5 til 2.0... hva sier dere som har peiling, vil det hjelpe meg? Er det verdt et forsøk? Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Ja det KAN hjelpe, dette settes ned i bios. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Å redusere CAS Latency burde føre til MER ustabilitet. Ikke mindre. (Jo lavere CL jo raskere.) Du kan evt. Prøve å øke CL, men tviler det skal ha noe å si. Slikt pleier forresten ofte å skje hvis man overklokker skjermkort for mye. Lenke til kommentar
nusse Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Det ville i så fall være lurt å ikke redusere fra 2.5 til 2.0, da dette krever mer av minnebrikkene (det går fortere). Sett hekker opp CAS latency fra 2.5 til 3.0 å se om dette hjelper Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 :oops: Det er kanskje sant :oops: Tenkte mer på fart jeg der..... Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 Ok, så dersom jeg øker CL, så kan dette skape mer stabilt system/spill? Vil jeg merke drastiske endringer i hastighet? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Ok, så dersom jeg øker CL, så kan dette skape mer stabilt system/spill? ja, men sannsynligvis ikke hvis ramen er spesifisert for 2,5CL (og det er den 90% sikkert) Vil jeg merke drastiske endringer i hastighet? tviler Hva med å prøve? du kan alltids stille tilbake.... Spør du meg virker det mer som om du har varm CPU eller noe. Hva ligger load tempen din på? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hei, jeg har problemer med at maskinen min av og til kræsjer til desktop når jeg spiller, et spill (Splinter Cell) er veldig plaget av dette! Det skjer som oftest etter 2 minutter eller noe slikt. Av og til opplever jeg at maskinen bare rebooter! Skjer dette også når du bare er i "Windows" ? Skjer det i andre forbindelser enn når du starter spill? Hvis det er iforbindelse med spill, så er det nærliggende å tro det er noe med skjermkortet/drivere der, siden det er først da 3D-delen av skjermkortet blir benyttet. Men starting av spill, er jo nokså krevende på maskinen, så det behøver ikke være skjermkortet. Dette er bare et eksempel på ting som "kan være". Bruker du Win2k/XP så kan du jo titte i Event Viewer'n om det står noe der. Event Viewer logger en del ting som foregår på maskina, og mulig det står en oppføring der rett før siste kræsj (driver som bøgger osv osv). Du finner den uansett i Kontrollpanel -> Administrative Tools -> Event Viewer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå