M4ds Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg fyller 18 i august, så jeg må kjøpe meg en bil snart. Jeg har veldig lyst på en sportsbil, men jeg vet ikke om noen spesielle. Jeg har et budsjett på ca.70.000 kr, men jeg vet bare om Hyundai Coupe. Er det noen andre dere anbefaler? Jeg vil gjerne ha en bil som ser flott ut, ikke sånn familiebil eller noe sånt. Jeg har heller ikke så god peiling på bil, så vennligst ikke kom med masse vanskelige ord som er i bilen etc Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Du kan jo se på Toyota Celica. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Mazda MX-5 MG F (Denne koster litt mer, men du burde få tak i en for 75-80.000.) Toyota Celica Toyota MR2 Nissan 200SX S13 Der har du noen tips. Lenke til kommentar
support81 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Mazda MX-5MG F (Denne koster litt mer, men du burde få tak i en for 75-80.000.) Toyota Celica Toyota MR2 Nissan 200SX S13 Der har du noen tips. Masse bra alternativer her da, hadde styrt unna Hundayen dersom jeg hadde vert deg, Annenhåndsverdien er ikke noe å skryte av, dessuten kan du ende opp som mere sportslig enn bilen dersom du blir skuende rundt på den Har vert borti ett par av disse bilene, men kan ikke si de har imponert noe serlig på det tekniske, nesten litt synd da de er ganske ok å se til. Toyota er driftsikkre biler, noe du bør tenke på dersom du ikke har stort greie på bil og mest sansynlig må sette bilen på verksted dersom det skulle gå noe i filler Dt gjelder vell litt for MGèn som også blir nevnt her, ikke en særlig billig bil å skru på dersom du skulle ha litt uflaks Bør se etter en bil det finnes noen av og som ikke er for skjelden, lettere å få tak i deler, ikke mminst brukt dersom det er en litt mere vanlig bil, lettere tilgang på deler gir som regel også billigere deler Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Norsk Sportsvogn Klubb har ei innholdsrik markedsside som er vel verdt å skumme gjennom hvis man kun er på jakt etter sportsbiler. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Takk for alle svar Lenke til kommentar
564215 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Opel Calibra Opel Calibra støttes. Det er spreke biler man får mye oppmerksomhet fra på gata. Eneste minuset er at det kan forekommer rust ganske raskt. Men det får jo nesten alle biler nå tildags. Lenke til kommentar
support81 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Opel Calibra Av biler som er blitt foreslått her i denne tråden er nok dette det dessidert dårligste allternativet uten tvil, Har jobbet som bilmekaniker i mange år og dette er en typisk bil som ofte er innom jobben min for å si det enkelt Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Ople Calibra støttes IKKE fra dette holdet. Forferdelige biler, som visstnok ikke holder noe særlig. Når 99% i tillegg er rånerkjørt, så sier det seg selv at det ikke er noe godt kjøp for en som ikke kan skru. Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hva med en Honda Civic vtec? Har en slik selv. Syns den er gulle god Lenke til kommentar
uranus Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Vil bare si, som en Nissan 200sx s13 eier, ikke kjøp en s13 til 70 000 Der må du nok opp i pris for å få et bra eksemplar Lenke til kommentar
rublings Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Bare et forslag: Bmw 6-serie. Fin bil med lav km.stand. Ikke et fornuftig valg, men denne ser ut til å ha blitt behandlet pent. Du slipper unna med lave avgiter og lav forsikring, da dette er en veteranbil. Lav forsikring kan jo være greit om man er rundt 18. Denne Mercen er jo en veldig fin bil, god komfort og går langt før den faller sammen. Kan nok prutes litt også. Denne Toyota Celica'en virker som et veldig godt utsyrt valg. Fornuftig også. Denne Swiften ser jo spennende ut, men om du ikke liker styling så er den vel nokså utelukket Bmw 3-serie coupe. Personlig har jeg veldig sansen for designet på disse bilene. Denne har riktig motor og relativt lav km.stand. Kanskje ikke det mest fornuftige valget, men denne bilen er ikke stylet, noe som kan ha mye å si om hvordan bilen er behandlet. Edit: Fikset litt, ble kanskje litt for rotete. Endret 20. april 2008 av rublings Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Takk, det var et par biler som jeg likte der. Jeg har sett på den Toyotaen, så det er et alternativ. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Opel Calibra Opel Calibra støttes. Det er spreke biler man får mye oppmerksomhet fra på gata. Eneste minuset er at det kan forekommer rust ganske raskt. Men det får jo nesten alle biler nå tildags. Opel Calibra er ikke mye sprek, nei. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 MX-5. En morsom og cool bil som alltid starter. Bakseter? Hva skal du med det? Du er da ingen familiefar enda, er du vel? Baksetebil kan du kjøpe senere når de behovene melder seg. Da er det for sent å kjøpe sportsbil. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Opel Calibra Opel Calibra støttes. Det er spreke biler man får mye oppmerksomhet fra på gata. Eneste minuset er at det kan forekommer rust ganske raskt. Men det får jo nesten alle biler nå tildags. Opel Calibra er ikke mye sprek, nei. Men den kan lett bli det. Jeg har ikke hatt denne bilen selv, men en venn av meg har en. Den er faktisk ganske god å kjøre, og er ellers fin å se til. Så hvor all flammingen kommer fra, skjønner jeg ikke helt. Kanskje du kan fortelle meg det? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Det kan godt hende vi har litt forskjellige oppfatninger av hva som er sprekt og godt å kjøre. Jeg har kjørt langt med en Opel Calibra (Oslo - Mo i Rana og tilbake på en helg), og den var ikke spesielt god å kjøre etter min mening. Nå hadde den riktignok litt stivere dempere og 18-tommere, men uansett. Den er verken sportsbil eller komfortbil, så det er bare irriterende. Alle biler kan bli spreke. Da kommer det bare an på hvor holbar du vil ha den, og hvor mye penger du legger i det. En original non-turbo Calibra er langt fra sprek. Og turboversjonene har visstnok søppelgirkasser, og 4WD-systemet skal visst heller ikke være helt hundre. Og angående oppmerksomhet: Joda, det kan godt hende du får oppmerksomhet, men det er ikke den typen oppmerksomhet jeg ville hatt. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Opel Calibra Opel Calibra støttes. Det er spreke biler man får mye oppmerksomhet fra på gata. Eneste minuset er at det kan forekommer rust ganske raskt. Men det får jo nesten alle biler nå tildags. Opel Calibra er ikke mye sprek, nei. Men den kan lett bli det. Jeg har ikke hatt denne bilen selv, men en venn av meg har en. Den er faktisk ganske god å kjøre, og er ellers fin å se til. Så hvor all flammingen kommer fra, skjønner jeg ikke helt. Kanskje du kan fortelle meg det? Trenger ikke si så mye mer enn innlegget over, men hvis eg Calibra virker sprek, så tror ikke jeg du har kjørt så mye bil. Lenke til kommentar
bapeape Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Bmw e30 325i svintøffe og spreke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå