Charly Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 jeg siter her med min p4 [email protected] med 1.75v spenning på cpu'n. Noen ganger kan datan stå på i flere timer og andre ganger skjer det bare helt plutslig at pc tar en "spontan" reboot mot min vilje. hva kan dette komme av? psu'n er på 360watt og hk er ett Epox EP-4G4A+ i845G : Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Sjekk temperaturen på CPU'n din. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 At en PSU er opgitt til 360W er ingen garanti for at den er bra nok. Det kommer an på hvor mye strøm den kan levere på hver spenning. Hva slags merke er det? Hva slags RAM? Hastighet på RAM? OS? Prøvd å klokke litt ned og se om det fremdeles skjer? Edit: Har du skrudd av "Automaticly reboot" på "Startup and Recovery options"? (Hvis du kjører et NT OS) Dette for at du da kanskje vil få en feilmelding som kan si noe aom hva som er galt, istedenfor at den bare rebooter. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Sjekk tempen på pc'en din, sjekk rammen din, sjekk hd'en din...disse tingene kan være årsaken...kanskje cpu'en også... Lenke til kommentar
Charly Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 Psu'n er en Chieftec 360watts psu, ram Samsung 2700 256ddr cl2 som kjører 344. har testa alt hver for seg i et anna system. Greit at det er mye som tar strøm men det skal være ganske bra fordelt å. cpu tempen er ved idle 43 så det er levbart! core'n står på 1.75 i biosen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Idle temperatur er uinterresant. Det er max-load temperatur du må se på. Og at ting funker bra hver for seg sammen med annet utstyr betyr ikke nødvendigvis at det vil funke sammen med ditt. (Med tanke på overklokking altså). Det kan være RAM'en som sliter. Prøv å øke spenninga på RAM, eller klokk ned til 333. Evt. prøv å øke CL til 2.5 i BIOS. PSU'en din skal absolutt være god nok! Edit: Og jeg tviler på det er CPU som er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå