Gå til innhold

Har en litt treig pc, hva er best å oppgradere?

Gjest Slettet-0ncAanc1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-0ncAanc1

Har en pc som er litt treig, selv med nyinstallert WIn Xp No Pro. Når jeg surfer og drar rullegardinen på IE7 ned fort med hjulet på musa, så henger det litt igjen.

Min Pc:

AMD XP 2400 CPU

768 MB RAM

Skjermkort 32 MB RAM

Hva er best å oppgradere? Har skjermkortet noe å si? Hva med RAM? Det er vel vanskelig å få tak i RAM ettersom min pc er noen år gammel.

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-0ncAanc1

Så det hjelper ikke at jeg ikke skal ha VISTA heller? Blir det ingen forbedringer hvis jeg skifter skjermkortet og RAM? Jeg bare surfer og skriver i word, spiller ikke.

Endret av Slettet-0ncAanc1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1

Nå har jeg prøvd med Opera lesern og da kommmer sidene mye raskere enn IE7. Og når jeg tar "rullegardin" testen nå så henger det ikke! Det går myyye raskere!

Hvorfor er det så stor forskjell?

Da fikk jeg en billig oppgradering da :) Trodde virkelig ikke det var nok å "oppgradere" webleser'n...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1

Som jeg sa til en annen fyr lenger opp her; les først, kommenter etterpå :)

NÅR jeg bruker IE7 så hang sidene igjen når jeg brukte hjulet på musa og gikk raskt nedover i nettsiden men dette ble ikke noe problem når jeg brukte Opera. En annen ting er at nettsidene kommer mye raskere frem i Opera enn IE7.

Det er det jeg mener med at PC-en er treig. Eller VAR treig :)

Sånn, forstått? Kanskje ett lesekurs er tingen for noen her?

Trenger ikke oppgradere nei. Jeg trodde ikke at å bytte fra IE7 til Opera skulle bli så stor forskjell. Men det ble det altså. 5000 spart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...