Gå til innhold

Hjelp med treig CPU, RAM eller pc...!

odah

Anbefalte innlegg

OK,

Jeh er ikke noe flink med pc, men dette begynner å irritere meg. Så lurer på om det en noen her som kan hjelpe meg med det. Har et par spørsmål som jeg lurer på om det er riktig eller galt med pc.

1st - Bruker et program som heter ( notebook hardware control 2.0 ) som fortelle meg litt av hvert om hva som skjer i pc`n. Her er litt info og jeg lurer på om dette virker normalt..?

CPU Clock: 1700MHz

CPU Load: 100%

CPU Voltage: 1.340V

CPU Speed: max. performance

CPU Temp: 75¤C

HD Temp: 42¤C

ATI Core: 398.25MHz

ATI Memory: 216.00MHz

er det noe som virker galt her ??

2nd - Når jeg ser på ( Windows Oppgavebehandling ) så er følgende CPU bruk og MINNE bruk høyest. Hva kan jeg gjøre med dette ?

firefox.exe: CPU. 02, bruk av minne. 83.872kB

avgrsx.exe: CPU. 00, bruk av minne. 44.536kB

explorer.exe: CPU. 00, bruk av minne. 28.232kB

( Windows Oppgavebehandling )YTELSE: 100%

er det noe som er galt her ? explorer.exe, hva er dette ? Som sagt jeg bruker firefox, hvorfor er den explorer greie på ?

Men det er ihvertfall de som står på øverst på bruk av minne. Om noe kan komme med forslag og hjelp det setter jeg stor pris på..!

TYTY

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

CPU Load på 100% er ikke normalt, det gjenspeiler seg i den noe høye CPU temperaturen du har. Jeg vil tippe en av progammene eller prosessene dine har "hengt seg opp".

Prøv å avslutte alle programmer og de tilhørende prosessene. Her er oversikt over vanlige prosesser som windowns kjører og forklaring på hva de gjør:

http://www.hardware.no/artikler/guide_wind...osesser/35032/2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...