odah Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 OK, Jeh er ikke noe flink med pc, men dette begynner å irritere meg. Så lurer på om det en noen her som kan hjelpe meg med det. Har et par spørsmål som jeg lurer på om det er riktig eller galt med pc. 1st - Bruker et program som heter ( notebook hardware control 2.0 ) som fortelle meg litt av hvert om hva som skjer i pc`n. Her er litt info og jeg lurer på om dette virker normalt..? CPU Clock: 1700MHz CPU Load: 100% CPU Voltage: 1.340V CPU Speed: max. performance CPU Temp: 75¤C HD Temp: 42¤C ATI Core: 398.25MHz ATI Memory: 216.00MHz er det noe som virker galt her ?? 2nd - Når jeg ser på ( Windows Oppgavebehandling ) så er følgende CPU bruk og MINNE bruk høyest. Hva kan jeg gjøre med dette ? firefox.exe: CPU. 02, bruk av minne. 83.872kB avgrsx.exe: CPU. 00, bruk av minne. 44.536kB explorer.exe: CPU. 00, bruk av minne. 28.232kB ( Windows Oppgavebehandling )YTELSE: 100% er det noe som er galt her ? explorer.exe, hva er dette ? Som sagt jeg bruker firefox, hvorfor er den explorer greie på ? Men det er ihvertfall de som står på øverst på bruk av minne. Om noe kan komme med forslag og hjelp det setter jeg stor pris på..! TYTY Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 explorer.exe er "det du har oppe på skjermen" på en måte Vinduene, og startlinja f.eks. Du finner ut hva det er om du avslupper oppgava, da blir det lite på skjermen din Det at FF bruker 80mb minne er vel normalt, og AVG er AVG viruspragram. Lenke til kommentar
odah Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Oh yes, takk for det...! Så du menner at alt ser normalt ut ? TYTY Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Ja.. Hvor mye Ram har du totalt i <PCen? Lenke til kommentar
odah Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 1024 DDR vil jeg tro.. Her er linken til pc`n, om du kunne kikke på det så blir jeg glad.. CPU Intel® Pentium® M Processor up to 2.0 GHz (DOTHAN and BANIAS supported)* Graphics ATI Mobility Radeon 9700 256MB Video Ram Chipset Intel 855PM & Intel ICH4M Memory (2) DDR 333, SO DIMM 200-pin DDR SDRAM HJEMMESIDE: http://www.uniwill.com/products/other/259ia3/259ia_print.php Lenke til kommentar
Seaman Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Heisann! CPU Load på 100% er ikke normalt, det gjenspeiler seg i den noe høye CPU temperaturen du har. Jeg vil tippe en av progammene eller prosessene dine har "hengt seg opp". Prøv å avslutte alle programmer og de tilhørende prosessene. Her er oversikt over vanlige prosesser som windowns kjører og forklaring på hva de gjør: http://www.hardware.no/artikler/guide_wind...osesser/35032/2 Lenke til kommentar
odah Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 tusen tusen takk, det hjelper masse..!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå